| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi | FDB5066 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, araştırma sürecini ve yayın etiği konularını öğrencilere bir problem çözme aracı olarak göstermektir |
| Ders İçeriği |
Ders, bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisini, yayın türleri ve araştırma süreci aşamalarını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Kozak, M. (2014) Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yayım ve Yazım Teknikleri
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırma: Bilimin yapı taşları, tümdengelim tümevarım | |
| 2 | Araştırma Yöntemlerine Giriş: Uygulamalı ve temel araştırmalar | |
| 3 | Araştırma Süreci: Ön verilerin toplanması, kaynak taraması, sorunun tanımlanması | |
| 4 | Araştırma Süreci: Değişkenler, kuramsal yapının belirlenmesi, varsayımların oluşturulması | |
| 5 | Araştırma süreci: Araştırmanın tasarımı, çalışmanın amacı, araştırmanın tipi, araştırmacının rolü, analiz birimi, zaman boyutu, deneysel tasarım | |
| 6 | Değişkenlerin Ölçülmesi: Ölçekler, sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri, veri toplama yöntemleri, kantitatif veri toplama araçları, tasarımları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Veri Analizi: Güvenilirlik ve güvenilirlik analizi | |
| 9 | Veri Analizi: Geçerlilik ve açıklayıcı faktör analizi | |
| 10 | Veri Analizi: Ki kare ve t testi / ANOVA, korelasyon analizi | |
| 11 | Veri Analizi: Çoklu regresyon | |
| 12 | Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma | |
| 14 | Ödev Sunumları | |
| 14 | Ödev Sunumları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırmanın tasarımını yapabilmek. | |||
| SPSS istatistik programı ile veri analizi yapabilmek. | |||
| Araştırma sonuçlarını yorumlayabilmek ve raporlayabilmek | |||
| Araştırma sürecinde veri toplama tekniklerini açıklayabilmek | |||
| Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |