| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Düşüncesinin Kaynakları | FDB5067 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslâm düşüncesinin ortaya çıkmasına, oluşumuna, tarihî ve doktriner gelişimine tesir eden kaynaklar üzerinde durulacaktır. Özellikle yerli ve yabancı olmak üzere iki tür kaynak tanımlaması yapılacaktır. |
| Ders İçeriği |
1 İslâmî Kaynaklar 2 Yabancı Kaynaklar 3 Müslüman Milletlerin Eski Kültürleri 4 Yabancı Eserlerin Tercümesi 5 Hermes Geleneği 6 Yunan-Hellenistik Düşüncesi 7 Ara Sınav 8 Sasânî Düşüncesi 9 Hint Düşüncesi 10 İskenderiye Mektebi 11 Urfa ve Nusaybin Mektepleri 12 Cündişapur Mektebi 13 Antakya ve Harran Mektebi 14 Final |
| Ders Kaynakları |
İslam Felsefesi Tarihi ile ilgili kitaplar ve e-kitaplar
Bayram Ali Çetinkaya (ed.),İslam Felsefesi Tarihi, Ankara 2012. Mehmet Bayrakdar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1986. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları | Tartışmalı Ders |
| 2 | İslam Felsefi Düşüncesinin Kısa Oluşum Aşamaları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Aristo / Metafizik | Tartışmalı Ders |
| 4 | Aristo / Metafizik | Tartışmalı Ders |
| 6 | Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak | Tartışmalı Ders |
| 6 | Nikhomakhos'a Etik ve Tehzibül Ahlak | Tartışmalı Ders |
| 8 | Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla | Tartışmalı Ders |
| 8 | Platon / Devlet ve Farabi Medinetü'l-Fazıla | Tartışmalı Ders |
| 10 | İbn Nedim Fihrist | Tartışmalı Ders |
| 10 | İbn Nedim Fihrist | Tartışmalı Ders |
| 12 | Tehafüt Geleneği | Tartışmalı Ders |
| 12 | Tehafüt Geleneği | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme. | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İslâm düşüncesinin tanımını yapar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslâm düşüncesinin doğuşunu açıklayabilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İslâm düşüncesinin tanımını yapar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İslâm düşüncesinin kaynaklarını tanır. | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İslâm düşüncesinin gelişimini açıklar | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,25 | 3,75 | - | - | 1,25 | - | - | - | - | - | - | - |