| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sekülerleşme ve Din | FDB5070 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, din ve sekülerleşme kavramlarının tartışılması ve tarihsel süreç içerisinde geçirmekte oldukları değişimin incelenmesidir. |
| Ders İçeriği |
Endüstri sonrası dönemde din ve toplumsal yaşam. Sekükerleşme Süreçleri ve teorileri, Dindarlığın yeni biçimleri, Sekülerleşme bağlamında Dini otorite. |
| Ders Kaynakları |
Craig Calhoun & Mark Juergensmeyer & José Casanova vd. (2017). Sekülerleşmeyi Yeniden Düsünmek, Ankara, Nika Yayınevi
Ertit, V. (2019). Sekülerleşme Teorisi. Ankara Liberte. tam metin |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 26 | 1 | 26 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| 14 | Küresel Dünyada Dini ve Sekülerleşme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din ve sekülerleşme olgularına ilişkin ana kavram ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Din ve sekülerleşme konularını incelerken eleştirel ve objektif bir bir yaklaşma becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Din ve sekülerleşme olgularına ilişkin ana kavram ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | ;
| Din ve sekülerleşme konularını incelerken eleştirel ve objektif bir bir yaklaşma becerisi kazanır | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3,5 | 3 | 3,5 | 3 | 3 | 4,5 | 5 |