EN
  • Anasayfa
  • FDB5900 Seminer (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer FDB5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Doç. Dr. Mehmet HABERLİ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Tez konusuyla ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bir araştırmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme

Ders İçeriği

Bu ders temelde öğrencilerin ilgi alanlarına göre akademik düzeyde sunum yapma ve ödev hazırlama becerilerini geliştirme noktasına katkı sağlayacaktır. Spesifik bir konu belirlemekten öte öğrenci bazlı bir işleyiş biçimi sürdürülecektir.

Ders Kaynakları Bilimsel Makaleler ve kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği, planı ve işleniş biçiminin, kaynaklarının ve ders konularıyla ilgili güncel konular. Ders
2 Özellikle öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Öğrencileri yönlendirme; Ders
3 Konu belirleme ve literatür tarama yöntemleri üzerine bilgilendirme Ders Tartışmalı Ders
4 Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar Ders Tartışmalı Ders
5 Belirlenen konu hakkında ön derleme çalışmasının planlanması ve kapsam daraltma Ders Tartışmalı Ders
6 Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders
7 Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi Ders Tartışmalı Ders
8 Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler Ders Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması
9 Hazırlanan metin üzerinde değerlendirmeler Ders Tartışmalı Ders
10 Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer cd, kapak tasarımları Ders Tartışmalı Ders
11 Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, sunumunun, seminer cd, kapak tasarımlarının tamamlanması Ders Tartışmalı Ders
12 Seminer kitapçığının hazırlanması, atıf verme, etik kurallar ve yasal yükümlülüklerin tanımlanması Ders Tartışmalı Ders
13 Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim Ders Tartışmalı Ders
14 Sunumlar, araştırma raporlarının teslimi ve değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma konusunu belirleyebilir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturabilir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilecek seviyeye gelir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yazılı metin hazırlarken farklı kaynaklardan yararlanmayı öğrenir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Araştırma konusunu belirleyebilir. 5 - - 5 - - - - - - - -
Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturabilir. 5 - - 5 - - - - - - - -
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilecek seviyeye gelir. 5 - - 5 - - - - - - - -
Yazılı metin hazırlarken farklı kaynaklardan yararlanmayı öğrenir. 5 - - 5 - - - - - - - -