EN
  • Anasayfa
  • FDB5076 Dinler Tarihine Giriş II (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5076 - Dinler Tarihine Giriş II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Tarihine Giriş II FDB5076 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

İnsanlığın ayrılmaz bir parçası olan dinin, ilkelinden gelişmişine bütün toplumların kültürünü derinden etkilediğini göstermek, çeşitli milletlerin sahip olduğu dinlerin özelliklerini tanıtmak. Bu bağlamda ilkel kabile dinlerinin özellikleri, Sihizm, Budizm, İslam Yahudilik ve Hıristiyanlık ile Yeni dini hareketleri tanıtmak.

Ders İçeriği

Dinler tarihinin konusu Dinin tanımı, dünya dinlerinin genel panoraması Orta doğu ve doğu kökenli dini inançlara toplu bakış Yeni çıkan senkretik dini akım ve anlayışları inceleme, bunların inanç ve ibadet esasları ile toplumsal etkileri.

Ders Kaynakları Kitabı Mukaddes
A. Küçük, G. Tümer. A. Küçük Dinler Tarihi Ankara 2017,
Dinler Tarihi El Kitabı Ed. Baki Adam, Ankara 2017,
Aydın, Mahmut. Dinler Tarihi. İstanbul: Ensar, 2018
Adam, Baki. “Tevrat’ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış”. AÜİFD. 36 (1997): 359-404.
Gündüz, Şinasi. Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı. Ankara: Ankara Okulu, 2011
Yeni Dini Hareketler Ansiklopedisi Ed. Turan, Süleyman & Battal, Emine. 2020.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yahudiler Açısından Yahudilik Ders Tartışmalı Ders Seminer
2 Yahudiğin Tarihsel Gelişimi Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Yahudilikte İnanç ve İbadet Ders Tartışmalı Ders Seminer
4 Yahudilikte Kitaplar ve Mezhepler Ders Tartışmalı Ders Seminer
5 İslam Kaynaklarına göre Yahudilik Ders Tartışmalı Ders Seminer
6 Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi II Ders Tartışmalı Ders Seminer
8 Hıristiyanlıkta inanç, Mabet ve İbadet Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 Kutsal Metinler ve Hıristiyan Mezhepleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
10 İslam Açısından Hıristiyanlık Ders Tartışmalı Ders Seminer
11 İslamiyet Ders Tartışmalı Ders Seminer
12 Günümüzde Dinler arası diyalog Diyalog/ İlişkiler Ders Tartışmalı Ders Seminer
13 Yeni Dini Hareketler Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 Yeni Dini Hareketler II Ders Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İYahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. - - - - - - - - - - - -
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimlerini, teolojik ve kurumsal yapılarını özetler. - - - - - - - - - - - -
Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel ve güncel tezahürlerini birbiriyle karşılaştırabilir. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir - - - - - - - - - - - -
Yeni Dini Hareketler Hakkında Bilgi Sahibi Olur. Farklılık ve çok kültürlülüğü takdir edebilir - - - - - - - - - - - -