| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Misyonerlik Faaliyetleri | FDB5078 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
| Amaç |
Dinlerin birbirine yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların tarihi gelişimini incelemek. Farklı dinlere mensup insanların birlikte yaşama anlayışına katkı sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Dinlerin birbirlerine yaklaşım tarzları. Dışlayıcı, Kapsamacı ve Çoğulcu yaklaşımlar. Tarihten günümüze dinlerin yayılma çabaları, Dinlerarası diyaloğun ortaya çıkışı, katkılar ve eleştiriler |
| Ders Kaynakları |
Asrımızda Hıristiyan-Müslüman Münasebetleri, İstanbul 1993; Ahmet Hikmet Eroğlu
Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, Editör, Ömer Faruk Harman, İstanbul 200 Mustafa Erdem, Misyonerlik Faaliyetleri ve Türkiye, Ankara 2005 Ülkemizde Misyonerlik Faaliyetleri Yapan Gruplarla ilgili Çalışmalar veMakaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Misyon ve Misyonerlik kavramları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 2 | Misyonerli dinlerin benzer ve farklı yönleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 3 | Misyonerlik ve tebliğ arasındaki farklar. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 4 | Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 4 | Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 6 | Misyonerliğin metodolojisi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 7 | Misyoner Dinlerin metodolojisi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 8 | Misyonerlik aktiviteleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 9 | Katolik misyonerler ve faaliyetleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 10 | Protestan Misyonerlik faaliyetleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 11 | Modern dünyada misyonerlik aktiviteleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 12 | Katolik Kilisesi ve Dinlerarası Diyalog | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 13 | Misyoner Kökenli Uzakdoğu Dinleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| 14 | Uzakdoğu Dinlerinin Misyon Kuruluşları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dinlere anlama odaklı yaklaşır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Farklı inanışa sahip olanın ötekileştirilmemesi gerektiğini fark eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Kültürel çoğulculuğun farkında olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Tebliğ ve misyonerliğin farklılığının ayırt eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |