EN
  • Anasayfa
  • FDB5082 Çocukluk Dönemi ve Din Eğitimi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5082 - Çocukluk Dönemi ve Din Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukluk Dönemi ve Din Eğitimi FDB5082 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Çocuğun biyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimi kadar, inanç gelişimi ve buna bağlı olarak verilecek dini eğitimi son derece önemlidir. Bu açıdan çocukluk dönemi din eğitiminde izlenecek yöntemler, çocuğun sağlıklı bir dini gelişim göstermesi açısından da kritik bir süreci teşkil etmesi hasebiyle dini gelişim ve eğitim süreçlerinin diğer eğitim ve gelişim süreçleri yanında kendine özgü ilkeleri ve yöntemleri belirlenerek uygulanması amaçlanır.

Ders İçeriği

Çocukluk dönemi gelişimsel özellikler dikkate alınarak çocuklarda sağlıklı bir dini duygu oluşturma yönünde din eğitimi biliminden yararlanma

Ders Kaynakları Cemil Oruç, Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, DEM yayıncılık, İstanbul, 2014.
Zeynep N. Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, DEM yayıncılık, İstanbul, 2014.
Beyza Bilgin, İslam ve Çocuk, DİB Yayınları, Ankara, 2003.
B. Bilgin-M. Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yayınları, Gün Yayıncılık, Ankara, 1997.
Ali Baz Bilici, Çocuk Psikolojisi ve Din, Akademik Gelişim Yay, İzmir, 2015.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Çocukluk Dönemi Dini Gelişimin Temel İlkeleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Çocuklarda Dinin Kaynağı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Çocuklarda Dini İnanç ve Tasavvurların Gelişimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Çocuklarda Dini Tecrübe Gelişimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Çocuklarda Din Eğitiminin Temel İlkeleri ve Özellikleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Temellendirilmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Yöntemleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Çocukluk Dönemi Ailede Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Çocukluk Dönemi Okul Öncesi Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Çocukluk Dönemi Okulda Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Çocukluk Döneminde Medyada Din Eğitimi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çocuğun dini gelişim özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuklar için din eğitiminin temel ilkelerini bilir ve uygular. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ailede din eğitiminin nasıl olması gerektiğini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul öncesi dönemde din eğitiminin temel gereksinimlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul döneminde din eğitiminin özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çocuğun dini gelişim özelliklerini bilir. - - - - - - - - - - - -
Çocuklar için din eğitiminin temel ilkelerini bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - -
Ailede din eğitiminin nasıl olması gerektiğini bilir. - - - - - - - - - - - -
Okul öncesi dönemde din eğitiminin temel gereksinimlerini bilir. - - - - - - - - - - - -
Okul döneminde din eğitiminin özelliklerini bilir. - - - - - - - - - - - -