EN
  • Anasayfa
  • FDB5084 Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5084 - Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar FDB5084 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencileri içinde yaşadığımız dünyada ortaya çıkan yeni din eğitimi modellerinden haberdar ederek, onları bu modellerin içeriği, işlevi, gayesi ve metotları hakkında bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Günümüz dünyasının sorunlarına paralel olarak bir takım yeni din eğitimi kuramları ortaya çıkmıştır. Bunlar arasında çoğulcu din eğitimi modeli, sosyal din eğitimi modeli, ekolojik din eğitimi modeli ve feminist din eğitimi modeli sayılabilir.

Ders Kaynakları Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, DEM Yay., İstanbul.
Kaymakcan, R. 2006. Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, DEM Yay., İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Din Eğitiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkış nedenleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Din eğitiminde yeni yaklaşımlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Dünya Dinleri Yaklaşımı Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Din Eğitiminde Tecrübi Öğrenme Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Öğrencilerin İnanç ve Davranış Şekillerini Olgunlaştırıcı Din Eğitimi Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Din Eğitimine Armağan Yaklaşımı Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Din Eğitimine Yorumlayıcı Yaklaşım Model Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Din Eğitiminin Temeli Olarak Teoloji Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Manevi Eğitim Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Açıklayıcı Din Eğitimi Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Yapılandırmacı Din Eğitimi Modeli Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Dini Yapılandırmacılık ve dini çoğulculuk Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Din eğitiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkış nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çağdaş eğitim modelleri hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Din eğitiminde yeni eğitim modellerini tanımak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Din eğitimi kuramlarının Türkiye’deki din eğitimine etkisini kavramak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Din ve ahlak eğitimine dair yeni anlam arayışlarının nedenlerini ortaya koymak Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Din eğitiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkış nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - -
Çağdaş eğitim modelleri hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - -
Din eğitiminde yeni eğitim modellerini tanımak - - - - - - - - - - - -
Din eğitimi kuramlarının Türkiye’deki din eğitimine etkisini kavramak - - - - - - - - - - - -
Din ve ahlak eğitimine dair yeni anlam arayışlarının nedenlerini ortaya koymak - - - - - - - - - - - -