| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dini İletişim ve Din Eğitimi | FDB5085 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din eğitiminde iletişimin önemini kavratmak, iletişimin temel ilke ve becerilerini kazandırmak, iletişimin unsurları ve alanları hakkında farkındalık oluşturmak; bu sayede daha yetkin din eğitimcileri yetiştirmek bu dersin amacını teşkil etmektedir. |
| Ders İçeriği |
İleişim ve öğrenme; dini iletişim alanları ve ilkeleri; dini iletişimde kaynak, mesaj, alıcı ve kanal; dini ileitişimin engelleri bu dersin genel olarak içeriğini teşkil etmektedir. |
| Ders Kaynakları |
Cebeci Suat. Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim. İstanbul: İz Yayıncılık, 2.
Baskı., 2011
Koç Ahmet. Din Eğitiminde Etkili İletişim. İstanbul: Rağbet Yayınları, 3. Baskı., 2014. Köylü Mustafa. Psiko-Sosyal Açıdan İletişim. Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 3. Baskı., 2011. Kaya, Alim. Kişilerarası Ilişkiler ve Etkili Iletişim. Ankara: Pegem Akademi, 2017. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim ve iletişim unsurları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 2 | Farklı iletişim becerileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 3 | Okulda dini iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 4 | Ailede dini iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 5 | Toplumda dini iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 6 | Dini iletişimde kaynak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 7 | Dini iletişimde mesaj | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 7 | Dini iletişimde mesaj | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 10 | Dini iletişimde alıcı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Dini iletişimde sınırlayıcı ilkeler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 12 | İletişim engelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 13 | İletişimde kaynak, alıcı, zaman ve ortam engelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim kavramını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişim unsurlarını bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ailede iletişimin önemini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Okulda iletişimin önemini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Toplumda iletişimin önemini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |