| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mukayeseli Eğitim Felsefesi | FDB5088 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Kasım KOCAMAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din Eğitimi ile ilişkili olarak Eğitim Felsefesi'nin temel kavramları, çeşitli Eğitim Felsefesi akımları hakkında bilgi sahibi olmak, çağımızda Eğitim Felsefesi Sistemleri konusunda bilgi vermek ve öğrencilerin bu konudaki donanımlarını sağlamak. |
| Ders İçeriği |
Eğitim Felsefesi'nin temel kavramları, çeşitli Eğitim Felsefesi akımları, Din Eğitimi ile ilişkili olarak ele alınmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı, Mukayeseli Eğitim Felsefesi Sistemleri, İstanbul 2002.
Prof Dr. Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, İstanbul 1972 H. Fikret Kanad, Pedagoji Tarihi, İstanbul 1963 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Demokrasi nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Demokrasi Çeşitleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Demokrasi Eğitimi Anlayışının Hareket Noktası | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Demokratik Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | İdealizm, İdealist Metafizik ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Realizm, Realist Bilgi Kuramı ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Pragmatizm Nedir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Pragmatizmin Değerler Anlayışı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Pragmatik Eğitimin Gayeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Varoluşçuluk | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Varoluşçu Değerler ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | Varoluşçu Eğitimde Program Metot ve Gayeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Nihilizm ve din eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Eğitim Felsefesi alanındaki temel problemleri kavrama. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Din Eğitimi alanında disiplinler arası çalışma becerisi kazanma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Eğitim felsefeleri hakkında bilgi sahibi olma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Eğitim Felsefesi ile Din Eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrama | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
| Eğitim Felsefesinin temel kavramlarını tanıma. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |