| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Organik Sentezler | KIM6003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KİMYA - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı Organik Kimyada sentez tasarımı ve C-C bağ oluşumları konusunda temel bilgi vermek ve sentetik yaklaşımlar geliştirmeyi sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Sentez Tasarımında Retrosentetik Analiz Yaklaşımı; Senteze İlişkin Temel Basamakların ve Oluşumların Sıralaması; Kimyasal Seçicilik; Stereoseçicilik; Regioseçicilik Kavramları; Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Gruplar, Heterolitik bağ ayrışmaları, nükleofil ve elektrofiller; C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları; Geçiş metal katalizli karbon-karbon bağı oluşturan reaksiyonlar; Enolat reaksiyonları, 1,1-, 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı; Sentezde Asetilenlerin Kullanımı; Umpolung:1,2-difonksiyonel bileşiklerin sentezi: 1,3-ditiyan sentezleri; Yükseltgeme-indirgeme reaksiyonları |
| Ders Kaynakları |
Introduction to Strategies for Organic Synthesis, L. S. Starkey John Wiley & Sons, Inc. 2012 ISBN: 978-0-470-48409-8
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sentez Tasarımında Retrosentetik Analiz Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Senteze İlişkin Temel Basamakların ve Oluşumların Sıralaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Kimyasal Seçicilik, Stereoseçicilik ve Regioseçicilik Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Kimyasal Seçicilik, Stereoseçicilik ve Regioseçicilik Kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Grupların kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Sentezde Koruyucu ve Kapatıcı Grupların kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Heterolitik bağ ayrışmaları, nükleofil ve elektrofiller | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Arasınav, C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | C-C Bağ Ayrışmaları, Karbonil Bileşikleri ile C-C bağ oluşumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Geçiş metal katalizli karbon-karbon bağı oluşturan reaksiyonlar: Heck, Suzuki, Stille, Sonogashira reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Enolat reaksiyonları, 1, 1-; 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Enolat reaksiyonları, 1, 1-; 1, 3-; 1, 4-; 1, 5-; 1, 6- Çift Fonksiyonlu Bileşiklerin sentezi ve sentezlerde kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Umpolung:1,2-difonksiyonel bileşiklerin sentezi: 1,3-ditiyan sentezleri. Henry, Nef ve Stetter reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Yükseltgeme-indirgeme reaksiyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilerin organik sentezlerde sık kullanılan reaksiyonları öğrenmelerini ve sentez planlamalarını sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrencilerin Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları kullanarak yeni sentezler planlamalarını sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrencileri Retrosentetik Analiz, seçicilik ve koruyucu grupların kullanımı konularında bilgilendirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilerin organik sentezlerde sık kullanılan reaksiyonları öğrenmelerini ve sentez planlamalarını sağlamak | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrencilerin Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları kullanarak yeni sentezler planlamalarını sağlamak | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrencileri Retrosentetik Analiz, seçicilik ve koruyucu grupların kullanımı konularında bilgilendirmek | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |