| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nicel Araştırma Yöntemleri ve İstatistiği | DAY5005 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı; öğrencilere akademik kariyerde veya çalışma yaşamında gerekli olacak temel araştırma yöntemleri ve istatistik bilgilerini vermek, değişkenler arasındaki ilişkileri tahmin ve test etme ile öngörmede kullanılan istatistiksel yaklaşımları ve teknikleri öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Bazı temel istatistiksel kavramlar, tanımlar. Bilimsel araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. Verilerin düzenlenmesi, Frekans Dağılımları, Grafikler. Merkezi Eğilim Ölçüleri(Ortalamalar). Değişkenlik Ölçüleri. İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini. Hipotez Testleri. Ki-kare Testleri, Varyans Analizi, Doğrusal Korelasyon ve Regresyon Analizi. |
| Ders Kaynakları |
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Demirel, F., Kılıç, E. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma ve istatistikle ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Verilerin düzenlenmesi, grafikler, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini | Tartışmalı Ders |
| 4 | İstatistiksel Tahminleme, Nokta ve Aralık Tahmini (Devam) | Tartışmalı Ders |
| 5 | İstatistiksel Hipotez Testleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | İstatistiksel Hipotez Testleri (Devam) | Tartışmalı Ders |
| 6 | Ki-Kare Testleri | Tartışmalı Ders |
| 7 | Korelasyon | Tartışmalı Ders |
| 8 | Regresyon Analizi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Regresyon Analizi (Devam) | Tartışmalı Ders |
| 10 | Varyans Analizi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Varyans Analizi (Devam) | Tartışmalı Ders |
| 12 | Zaman Serileri Analizi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Zaman Serileri Analizi (Devam) | Tartışmalı Ders |
| 14 | Uygulama | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Nicel araştırmayla ilgili temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını özetler | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nicel araştırmalarda güvenirlik ve geçerliği yorumlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Nicel araştırmalarda kullanılan istatistiksel testleri uygular | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bir nicel araştırma tasarımı yapar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |