Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Afetlerde Halk Sağlığı ve Uygulamaları | DAY5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Amaç |
Afetlerde Halk Sağlığı Yönetimi hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Afetlere genel bir bakışla birlikte afetler, afetler sonrası oluşabilecek tehlikeli durumlar ve diğer halk sağlığı sorunları ile yönetimine ait bilgiler sunulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Ezgi ÇEBİ, Meltem ÇÖL, Acil Durumlar ve Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri, ANKARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI Yayınları No: 476, Ankara, 2023.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
40
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Tanım ve Kapsamı, Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri | Ders |
2 | Acil Durumlar ve Afetlerle İlgili Genel Bilgiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Acil Durumlar ve Afetlerde İlk Adımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Acil Durumlar ve Afetlerde Çevre Sağlığı . | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Acil Durumlar ve Afetlerde Çevre Sağlığı . | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Acil Durumlar ve Afetlerde Riskli Gruplara Yaklaşım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Acil Durumlar ve Afetlerde Sağlık Sorunlarının Kontrolü:çocuk, kadın, yaşlı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Acil Durumlar ve Afetlerde Riskli Gruplara Yaklaşım: engelli sağlığı, ruh sağlığı, ihmal | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Acil Durumlar ve Afetlerde Beslenme, Toplum Katılımı ve Sağlık Eğitimi, Güvenlik, Okullar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | DOĞAL AFETLERDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Acil Durumlar ve Afetlerde Olağandışı Durum Organizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Acil Durumlar ve Afetlerde Olağandışı Durum Organizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Dünyada Afet Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Türkiye'de Afet Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Afetlerin halk sağlığı ile ilgili sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Afet öncesi alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Afetlerde halk sağlığı yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Afet tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Afetlerin halk sağlığı ile ilgili sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
Afet öncesi alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | ;
Afetlerde halk sağlığı yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | ;
Afet tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,25 | 3 | 4,75 | 3,75 | 3 | 3,25 | 3,75 | 4,25 | 3 | 3,25 | 3,75 | 3 | 2,75 | 3,5 | 4,25 | 3,25 |