| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Afetlerde Halk Sağlığı ve Uygulamaları | DAY5008 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
| Amaç |
Afetlerde Halk Sağlığı Yönetimi hakkında bilgi vermek. |
| Ders İçeriği |
Afetlere genel bir bakışla birlikte afetler, afetler sonrası oluşabilecek tehlikeli durumlar ve diğer halk sağlığı sorunları ile yönetimine ait bilgiler sunulacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Ezgi ÇEBİ, Meltem ÇÖL, Acil Durumlar ve Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri, ANKARA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI Yayınları No: 476, Ankara, 2023.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %45 |
| Toplam | %45 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
40
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Halk Sağlığı Tanım ve Kapsamı, Afetlerde Halk Sağlığı Hizmetleri | Ders |
| 2 | Acil Durumlar ve Afetlerle İlgili Genel Bilgiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 3 | Acil Durumlar ve Afetlerde İlk Adımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 4 | Acil Durumlar ve Afetlerde Çevre Sağlığı . | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 4 | Acil Durumlar ve Afetlerde Çevre Sağlığı . | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 6 | Acil Durumlar ve Afetlerde Riskli Gruplara Yaklaşım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 7 | Acil Durumlar ve Afetlerde Sağlık Sorunlarının Kontrolü:çocuk, kadın, yaşlı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 8 | Acil Durumlar ve Afetlerde Riskli Gruplara Yaklaşım: engelli sağlığı, ruh sağlığı, ihmal | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 9 | Acil Durumlar ve Afetlerde Beslenme, Toplum Katılımı ve Sağlık Eğitimi, Güvenlik, Okullar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 10 | DOĞAL AFETLERDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 11 | Acil Durumlar ve Afetlerde Olağandışı Durum Organizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 11 | Acil Durumlar ve Afetlerde Olağandışı Durum Organizasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 13 | Dünyada Afet Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| 14 | Türkiye'de Afet Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Afetlerin halk sağlığı ile ilgili sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Afet öncesi alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Afetlerde halk sağlığı yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Afet tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Afetlerin halk sağlığı ile ilgili sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
| Afet öncesi alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | ;
| Afetlerde halk sağlığı yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | ;
| Afet tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,25 | 3 | 4,75 | 3,75 | 3 | 3,25 | 3,75 | 4,25 | 3 | 3,25 | 3,75 | 3 | 2,75 | 3,5 | 4,25 | 3,25 |