| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetim ve Organizasyon | DAY5011 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Cevap |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
| Amaç |
Yönetim ve Organizasyon dersi ile öğrencilere biçimsel örgütlerdeki çalışanları yönetmek için gerekli bilgi ve becerilerin sağlanması amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi, yönetim biliminin gelişimi, yönetim fonksiyonları, yönetici, plan ve planlama, organizasyon- organizasyon çeşitleri, yönetim teorileri, değişim. |
| Ders Kaynakları |
Yönetim Ve Organizasyon El Kitabı (Salih Güney)
Yönetim Teorileri (Senem Altan) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,25 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yönetime İlişkin Temel Kavramlar, Yönetimin Tanımı, Kapsamı | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi ve Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Neo-Klasik (Davranışsal Yönetim Yaklaşımı) | Ders |
| 4 | Modern Organizasyon Teorisi | Ders |
| 5 | Yönetimde Post Modern Yaklaşımlar | Ders |
| 6 | Yönetimin Fonksiyonları (Planlama) | Ders |
| 7 | Karar Alma | Ders |
| 8 | Organizasyon Süreci | Ders |
| 9 | Modern Organizasyon Yapıları | Ders |
| 10 | İletişim | Ders |
| 11 | Liderlik | Ders |
| 12 | Durumsal Liderlik Teorileri ve Günümüz Liderlik Yaklaşımları | Ders |
| 13 | Motivasyon | Ders |
| 14 | Motivasyonda Süreç Teorileri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri bilmek ve açıklayabilmek; | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını bilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Yönetim fonksiyonlarını uygulayabilmek; | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Organizasyonu oluşturan unsurları bilmek ve açıklayabilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırabilmek; Örgüt şeması hazırlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 0,8 | - | - | 0,6 | - | - | - | - | - | 1,6 | - | - | 0,8 | - |