| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Afet ve Acil Durum Yönetimi | DAY5013 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Afetlerin ve Afet Yönetiminin Tarihinin Öğrenilmesi. Afetler Hakkında Genel Bilgilerin Öğrenilmesi. Bütünleşik Afet Yönetimi Hakkında Genel Bilgilerin Öğrenilmesi. Zarar Azaltma, Hazırlık, Müdahale ve İyileştirme Evrelerini Kavrayabilme |
| Ders İçeriği |
Afet ve Acil Durumlara Yönelik Temel Tanımlar, Afet ve Acil Durum Çeşitleri, Türkiye'de ve Dünyada Afet Yönetim Sistemleri, Risk ve Kriz Yönetimi, Afet Yönetimi Safhaları |
| Ders Kaynakları |
e-ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Afetlerin tarihsel süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Doğal afetler ve beşeri afetler | |
| 7 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Türkiye'de afet yönetim sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye'de afet yönetim politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Ders genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Afet ve Acil Durumlara Yönelik Temel Kavramları Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Afet Çeşitlerini Kavrayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Afet Yönetim Sistemleri ve Bütünleşik Afet Yönetim Sistemini Ayırt Edebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Risk Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Kriz Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |