Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Afet ve Acil Durum Yönetimi | DAY5013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Afetlerin ve Afet Yönetiminin Tarihinin Öğrenilmesi. Afetler Hakkında Genel Bilgilerin Öğrenilmesi. Bütünleşik Afet Yönetimi Hakkında Genel Bilgilerin Öğrenilmesi. Zarar Azaltma, Hazırlık, Müdahale ve İyileştirme Evrelerini Kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Afet ve Acil Durumlara Yönelik Temel Tanımlar, Afet ve Acil Durum Çeşitleri, Türkiye'de ve Dünyada Afet Yönetim Sistemleri, Risk ve Kriz Yönetimi, Afet Yönetimi Safhaları |
Ders Kaynakları |
e-ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Afetlerin tarihsel süreci | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Doğal afetler ve beşeri afetler | |
7 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye'de afet yönetim sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye'de afet yönetim politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Ders genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Afet ve Acil Durumlara Yönelik Temel Kavramları Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Afet Çeşitlerini Kavrayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Afet Yönetim Sistemleri ve Bütünleşik Afet Yönetim Sistemini Ayırt Edebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Risk Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kriz Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Afet ve Acil Durumlara Yönelik Temel Kavramları Tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Afet Çeşitlerini Kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Afet Yönetim Sistemleri ve Bütünleşik Afet Yönetim Sistemini Ayırt Edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Risk Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kriz Yönetiminin Evrelerini Tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |