Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Afetlerde Salgın Hastalıklar | DAY5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Amaç |
Afetlerde salgın hastalıklar konusunun önemini anlamak. Bulaşıcı hastalık, salgın, pandemi ve epidemi kavramlarını öğrenmek. Hava, su, temas ve dolaylı yollarla bulaşabilen salgın hastalıklar hakkında bilgi edinmek. Bulaşıcı hastalıklara karşı alınabilecek önlemler afet planlaması ve bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Afetlerde salgın hastalıklara giriş, temel kavramlar, salgın değerlendirilmesinde dikkat edilecek kriterler, günümüzden bu güne görülen salgın hastalıklar, afetlerde sağlık hizmetlerinin sunumu, çevre sağlığı hizmetleri, solunum yolu ile bulaşan hastalıklar, fekal-oral yolla ile bulaşan hastalıklar |
Ders Kaynakları |
Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay )
Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları) Epidemiyolojiye Giriş ve İnfeksiyon Hastalıkları (Ed;Prof Dr İlhan Ünlü) Brock Mikroorganizmaların biyolojisi- John M. Martınko (Çeviri editörü: Prof. Dr. Cumhur Çökmüş) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin önemi ve amacı. Temel kavramlar. | Tartışmalı Ders |
2 | Salgın nedir? Afetlerde salgın incelenmesi ve önlemler | Ders |
3 | Enfeksiyon ve Enfeksiyon zinciri | Grup Çalışması |
4 | İnfeksiyon hastalıkları sürveyansı | Beyin Fırtınası |
5 | Afetlerde aşının önemi | Ders |
6 | Afet öncesi salgın kontrolü | Ders |
7 | Afet sonrası salgın kontrolü | Ders |
8 | Salgın hastalıkların genel belirtileri | Ders |
9 | Salgın hastalıklardan genel korunma yöntemleri | Ders |
10 | Salgın hastalıklardan genel korunma yöntemleri. Ara sınav | Sözlü |
11 | Solunum yoluyla salgın oluşturan hastalıklar | Ders |
12 | Sindirim sistemi yoluyla salgın oluşturan hastalıklar | Ders |
13 | Deri yoluyla bulaşan hastalıklar | Ders |
14 | Cinsel yolla salgın oluşturan hastalıklar. Final sınav | Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geçici barınma yerlerinde oluşabilecek bulaşıcı hastalıkları tanımlamak ve önlem alabilmek | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Su ve çevre sanitasyonunu sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Su kaynaklı hastalıkları tanımlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bu hastalıklara yönelik koruyucu önlemleri belirlemek ve uygulamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Salgın hastalıkları tanımlamak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geçici barınma yerlerinde oluşabilecek bulaşıcı hastalıkları tanımlamak ve önlem alabilmek | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Su ve çevre sanitasyonunu sağlamak | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Su kaynaklı hastalıkları tanımlamak | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Bu hastalıklara yönelik koruyucu önlemleri belirlemek ve uygulamak | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Salgın hastalıkları tanımlamak | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |