EN
  • Anasayfa
  • DAY5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
DAY5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması DAY5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Edip AVŞAR (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN Doç. Dr. Sabahat COŞKUN Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Dr. Öğr. Üyesi Eralp ŞENER Dr. Öğr. Üyesi Melis ALPASLAN TAKAN Dr. Öğr. Üyesi Tuba SÜTLÜOĞLU Prof. Dr. Edip AVŞAR Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Amaç

Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir.

Ders İçeriği

Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim görevlisi ile birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur.

Ders Kaynakları NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK Yayın No: 1536 Eğitim No: 300 ISBN 978-605-320-442-8 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. İsmet Daşdemir
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
30
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
40
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 12 20 240
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 20 100
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 8 20 160
Toplam İş Yükü (Saat) 528
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,71
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
1 Literatür değerlendirmesi Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
8 Tez konusunda ileri düzey bilgiler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak
Literatür takibi, okuma ve raporlamak
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir.
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereç hakkında bilgi sahibi olmak - - 1 - - - - - - - - - - - - 1
Literatür takibi, okuma ve raporlamak - - - - - - - - - - - - - - - -
Tez yazma için gerekli etik kuralları bilir. - - - - - - - 1 - - - - - - - -
Ortalama Değer - - 0,33 - - - - 0,33 - - - - - - - 0,33