| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Kimya ve Laboratuvarı | CKK101 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze, Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
| Amaç |
Kimya ve Süreç Mühendisliğinde gerekli olabilecek temel kimya kavramlarını tanımlamak, bu bilgileri yorumlama ve sentezleme yeteneğini kazandırmaktır |
| Ders İçeriği |
Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler. Çözeltiler ve fiziksel özellikleri. Kimyasal kinetik. Kimyasal dengenin ilkeleri. Asitler ve bazlar. Asit-baz ve çözünürlük dengeleri. İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji. Elektrokimya. KIM 101ve KIM 102 içeriği ile ilgili deneysel çalışmalar |
| Ders Kaynakları |
Kimya, Raymond Chang, Beta Yayınevi,
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
| Final | Final | 7 | 1 | 7 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sıvılar, Katılar Ve Moleküller Arası Kuvvetler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 1 | Sıvılar, Katılar Ve Moleküller Arası Kuvvetler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 3 | Çözeltiler Ve Fiziksel Özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 4 | Çözeltiler Ve Fiziksel Özellikleri: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 5 | Kimyasal Kinetik: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 6 | Kimyasal Kinetik | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 7 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 7 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 9 | Asit, Baz Ve Asit-Baz Dengesi: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 10 | Sulu Çözeltilerde Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 11 | Sulu Çözeltilerde Denge: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 13 | Termodınamık: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 13 | Termodınamık: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| 14 | Elektrokimya | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| DK3) Çözeltilerin fiziksel özelliklerini ifade eder. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| DK 2) Çözelti tiplerini tanımlar, oluşumlarını açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| DK 1)Bağ teorileri ve moleküler yapıları tanımlayarak Maddenin halleri ve moleküler kuvvetler arasında ilişki kurar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| DK5)Kimyasal reaksiyonlarda denge yi ifade eder ve Lachatelier prensibibni dengedki önemini açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| DK6)Kimyasal dengeyi termodinamik açıdan açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DK3) Çözeltilerin fiziksel özelliklerini ifade eder. | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ;
| DK 2) Çözelti tiplerini tanımlar, oluşumlarını açıklar | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | ;
| DK 1)Bağ teorileri ve moleküler yapıları tanımlayarak Maddenin halleri ve moleküler kuvvetler arasında ilişki kurar. | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| DK5)Kimyasal reaksiyonlarda denge yi ifade eder ve Lachatelier prensibibni dengedki önemini açıklar | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| DK6)Kimyasal dengeyi termodinamik açıdan açıklar | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| DK 4) Reaksiyon hızını tanımlar ve birincil ve ikincil reaksiyonlarda yarılanma ömrü ve derişm hesabı yapar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2,83 | 3,33 | 3,67 | 3,17 | 2,67 | 3 | 3,17 | 2 | 2,67 | 2,83 | 3 | 2,5 |