EN
  • Anasayfa
  • CKK102 Atık Yönetimi ve Değerlendirme Yöntemleri (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CKK102 - Atık Yönetimi ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Atık Yönetimi ve Değerlendirme Yöntemleri CKK102 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Şenay BALBAY
Ders Veren Doç. Dr. Şenay BALBAY
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilir çevre için atıklarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğini öğretmektir.

Ders İçeriği

Atıkların sınıflandırılması; Atık Yönetimi; Atıkların geri Dönüşümü ve kazanımı, Atık yönetimiyle ilgili kampanya çalışmaları

Ders Kaynakları Martin Steiner, Ulrich Wiegel, Katı Atık Yönetimi: Atık Yönetiminin Temellerine Yönelik Rehber Kitap
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 35
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 1 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilir Çevre Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Atıkların Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Atıkların Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Atıklarımızı Nasıl Azaltabiliriz? Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Atık Yöntemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Atık Yöntemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Atıkların Bertarafı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Problem Çözme Vaka Çalışması
9 Atıkların Geri Dönüşümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 Atıkların Geri Dönüşümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Atıkların Geri Kazanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Atıkların Geri Kazanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Ders semineri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Ders semineri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. 5 5 5 4 4 4 3 3 2 5 2 3
2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 3 3
4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5 3 5
5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. 5 5 5 5 5 4 4 5 4 5 3 3