| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Atık Yönetimi ve Değerlendirme Yöntemleri | CKK102 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Sahra DANDIL |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilir çevre için atıklarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Atıkların sınıflandırılması; Atık Yönetimi; Atıkların geri Dönüşümü ve kazanımı, Atık yönetimiyle ilgili kampanya çalışmaları |
| Ders Kaynakları |
Martin Steiner, Ulrich Wiegel, Katı Atık Yönetimi: Atık Yönetiminin Temellerine Yönelik Rehber Kitap
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir Çevre | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Atıklarımızı Nasıl Azaltabiliriz? | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Atık Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Atık Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Atıkların Bertarafı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 9 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 9 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 11 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 11 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 | Ders semineri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 | Ders semineri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| 1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| 2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| 4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| 5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | ;
| 2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| 4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | ;
| 5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4,5 | 4,5 | 4,25 | 4 | 4,25 | 3,5 | 5 | 2,75 | 3,5 |