EN
  • Anasayfa
  • CKK105 Çevre Teknolojisinde Dijitalleşme (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CKK105 - Çevre Teknolojisinde Dijitalleşme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Teknolojisinde Dijitalleşme CKK105 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Ders Veren Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Amaç

Teknolojik gelişmelerden faydalanılarak çevrenin ve süreçlerin izlenerek korunmasıdır.

Ders İçeriği

Büyük veri analitiği, Bulut bilişim, Yapay zeka, Nesnelerin interneti, Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT), Nesnelerin interneti, Robot teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması.

Ders Kaynakları Çetin Gürkan G. (2020) Dijital Dönüşüm ve Gelişimi, Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 5-25
Dönmez Turan, A. (2020) Dijitalleşme çağında insan-nesnelerin interneti entegrasyonu, Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 32
Koçoğlu Sazkaya, M. (2020) Dijital Sürdürülebilirlik Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 261-285.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Büyük veri analitiği çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
2 Bulut bilişim teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
3 Yapay zeka teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
4 Nesnelerin interneti teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
5 Bilgi ve iletişim teknolojilerinden (BİT) çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
4 Nesnelerin interneti teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
7 Robot teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması Ders
8 Dijital Dönüşüm ve Endüstriyel Gelişim Endüstri 1.0, Endüstri 2.0, Endüstri 3.0, Endüstri 4.0 Ders
9 Dijital sürdürülebilirlik Dijital sürdürülebilirliğin ekonomik, çevresel ve sosyal boyutu Ders
10 Akıllı atık toplama ile ilgili dünyada ve Türkiye'deki gelişmeler, Türkiye'nin analizi Ders
11 Çalışanın dijital dönüşüme adaptasyonunu açıklayan teoriler Ders
12 İnsan- makine etkileşimi Ders
12 Uygulama örnekleri Ders
12 Uygulama örnekleri Ders
12 Uygulama örnekleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teknolojik gelişmelerin çevresel süreçlerde kullanılması hakkında bilgi sahibi olunacaktır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Dijital dönüşüm konusunda araştırma yapmaya teşvik edecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Teknolojik gelişmelerin çevresel süreçlerde kullanılması hakkında bilgi sahibi olunacaktır. 4 3 - - - - - - - - - 4
Dijital dönüşüm konusunda araştırma yapmaya teşvik edecektir. - - - - 1 - - - - - - 4