| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevre Politikaları ve Mevzuatı | CKK106 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders yüzyüze verilmektedir |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Edip AVŞAR (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Edip AVŞAR |
| Amaç |
Dersin amacı güncel çevre sorunlarına bir bakış, çevre sorunlarının başlangıcı ve nedenleri anlaşılarak çevre sorunlarının çözümünde mevzuatın öneminin ve mevcut düzenlemelerin incelenmesidir. |
| Ders İçeriği |
Güncel çevre sorunlarının incelenmesi ve çevre mevzuatının tanıtımı |
| Ders Kaynakları |
Beşeri Coğrafya-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston
Osmanlı Şehri-Turgut Cansever İslam'da Şehir ve Mimari-Turgut Cansever Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Çevre, Ekosistem ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Çevre, Ekosistem ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 3 | Çevre Sorunlarının Nedenleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Çevre Sorunlarının Nedenleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği | Tartışmalı Ders |
| 6 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara İmtihan | |
| 8 | Küresel Çevre Sorunları | Tartışmalı Ders |
| 9 | Uluslararası Çevre Koruma Politikaları | Tartışmalı Ders |
| 10 | Ulusal Çevre Koruma Politikaları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı | Tartışmalı Ders |
| 11 | Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı | Tartışmalı Ders |
| 13 | Çevre Yönetimi, Türkiye’de Çevre Örgütlenmesi, Kurumsal Yapı ve Çevre Mevzuatı | Tartışmalı Ders |
| 13 | Çevre Yönetimi, Türkiye’de Çevre Örgütlenmesi, Kurumsal Yapı ve Çevre Mevzuatı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kentleşmeye bağlı çevre sorunlarını bilir | |||
| Sorunların çözümü için oluşturulan organizasyonları ve görevlerini bilir | |||
| Bu sorunlara sebep olan faaliyetleri tanır | |||
| Sorunların çözümü için oluşturulan yasaları bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |