EN
  • Anasayfa
  • CKK107 Tehlikeli Atık Yönetimi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
CKK107 - Tehlikeli Atık Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tehlikeli Atık Yönetimi CKK107 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Amaç

Dersin amacı öğrencinin tehlikeli atık azaltım, geri-kazanım ve arıtma teknolojileri hakkında teknik bilgilerle donanmasını ve tehlikeli atık yönetimi problemlerine çözüm getirebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Tehlikeli atıkların tanımlanması, sınıflandırılması, saptanması; geri kazanım, arıtma ve uzaklaştırma seçenekleri; arıtma depolama uzaklaştırma teknolojileri; kontrol metotları hakkında bilgi vermek ve tehlikeli atık yönetim biçimlerini belirlemeye yönelik kapasiteyi artırmak.

Ders Kaynakları LaGrega, M. D., Buckingham, P. L., & Evans, J. C. (2001). Hazardous waste management. 2nd ed. Boston, MA: McGraw-Hill.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
30
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 TEHLİKELİ ATIK: TANIMI, ÖNEMİ Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 TEHLİKELİ ATIK: ÖZELLİKLERİ ve SINIFLANDIRILMASI Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 TEHLİKELİ ATIKLARLA İLGİLİ YASAL MEVZUAT Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 TEHLİKELİ ATIKLARLA İLGİLİ YASAL MEVZUAT Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 TEHLİKELİ ATIKLARIN TOPLANMASI, TAŞINMASI, GERİ KAZANIMI Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 TEHLİKELİ ATIKLARIN BERTARAFI Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 TEHLİKELİ ATIKLARIN YAKILMASI Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 TEHLİKELİ ATIKLARIN YAKILMASI Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 TEHLİKELİ ATIKLARIN KARARLI HALE GETİRİLMESİ VE KATILAŞTIRILMASI (K/K) (STABİLİZASYONU VE SOLİDİFİKASYONU) Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 TEHLİKELİ ATIKLARIN KARARLI HALE GETİRİLMESİ VE KATILAŞTIRILMASI (K/K) (STABİLİZASYONU VE SOLİDİFİKASYONU) Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 TEHLİKELİ ATIKLARIN DEPOLANMASI Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 TEHLİKELİ ATIKLARIN DEPOLANMASI Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 TEHLİKELİ ATIKLARLA KİRLENMİŞ ALANLARIN İYİLEŞTİRİLMESİ Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 BAZI ÖZEL ATIKLARIN YÖNETİMİ EVİMİZDEKİ TEHLİKELİ ATIKLAR Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tehlikeli atıkların nasıl tanımlanacağını, saptanabileceğini ve yönetilebileceğini açıklarlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tehlikeli atıkların özelliklerini tanımlayabilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Tehlikeli atık arıtma depolama uzaklaştırma yöntemleri, avantaj ve dezavantajlarını tanımlayabliir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Dönem projesi aracılığıyla tehlikeli atık yönetiminin uygulamasını yapabilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tehlikeli atıkların nasıl tanımlanacağını, saptanabileceğini ve yönetilebileceğini açıklarlar 5 4 4 5 4 4 3 2 3 4 5 3
Tehlikeli atıkların özelliklerini tanımlayabilirler. 3 3 4 2 2 4 4 5 3 4 2 4
Tehlikeli atık arıtma depolama uzaklaştırma yöntemleri, avantaj ve dezavantajlarını tanımlayabliir. 4 5 4 3 3 4 5 5 4 2 3 4
Dönem projesi aracılığıyla tehlikeli atık yönetiminin uygulamasını yapabilirler. 4 5 3 3 5 3 5 5 4 2 3 5
Ortalama Değer 4 4,25 3,75 3,25 3,5 3,75 4,25 4,25 3,5 3 3,25 4