| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Atık Azaltma Teknikleri | CKK123 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Atık azaltma teknikleri hakkında yeterli bilgi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme ile ilgili yöntemleri kapsayan genel bilgiler |
| Ders Kaynakları |
Barry Crittenden,S. T. Kolaczkowski, (1995), “Waste minimization: a practical guide”, ISBN 0 85295 342, UK.
Nicholas P. Cheremisinoff, (2003), “ Handbook of Solid Waste Management and Waste Minimization Technologies”, ISBN 0-7506-7507-1, Elsevier Science, USA. Reinhardt, P.A., Leonard, K.L., Ashbrook, P.C., (1996), “Pollution Prevention and Waste Minimization”, ISBN 0-87371-975-1, USA. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 1 | 15 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 15 | 1 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sürdürülebilir katı atık yönetimi | Ders |
| 2 | Atık minimizasyonu | Ders |
| 3 | Atık Yönetim Stratejisi | Ders |
| 4 | Atık Önlenmesi ve Sıfır Atık Stratejileri | Ders |
| 5 | Atık Azaltım Stratejisi | Ders |
| 6 | Envanter Yönetimi ve Kontrolü | Ders |
| 7 | Proses Yönetimi ve Kontrolü | Ders |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Ürün Miktarının Azaltılması | Ders |
| 10 | Çevre Dostu Malzeme Kullanımı | Ders |
| 11 | Yeniden Kullanım Stratejisi | Ders |
| 12 | Geri Dönüşüm Stratejisi | Ders |
| 13 | Bertaraf Stratejisi | Ders |
| 14 | Uygulama örnekleri | Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | ;
| Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | ;
| Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 5 | 4,33 | 4 | 3 | 2,67 | 2,67 | 3,33 | 3,67 | 4,67 | 2,67 | 2 |