EN
  • Anasayfa
  • CKK122 Dijital Okuryazarlık (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CKK122 - Dijital Okuryazarlık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Okuryazarlık CKK122 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir.

Ders Kaynakları Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık.
Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamı Ders
2 Dijital kültür, kuşaklar ve kimlikler Ders
3 Dijital teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar Ders
4 Dijital çağda bilgiye erişim ve araştırma Ders
5 Algoritmalar ve işleyişi Ders
6 Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyet Ders
7 Korsanlık ve hack kültürü Ders
8 Dijital vatandaşlık Ders
9 Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğruluk Ders
10 Dijital doğrulama araçları ve platformlar Ders
11 Dijital içerikler: Türleri okuma ve analiz Ders
12 Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi I Ders
13 Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi II Ders
14 Dijital alışveriş ve tüketim kültürü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayırt etme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. - - - - - - - - - - - -
Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. - - - - - - - - - - - -
Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. - - - - - - - - - - - -
Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayırt etme yeteneği kazanır. - - - - - - - - - - - -