EN
  • Anasayfa
  • CKK111 Su Kirliliği ve Kontrolü (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CKK111 - Su Kirliliği ve Kontrolü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Su Kirliliği ve Kontrolü CKK111 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Ders Veren Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Amaç

Sularda kirlilik, kirliliğin ölçülmesi ve arıtım yöntemleri konularında bilgi kazanmak.

Ders İçeriği

Sularda kirletici parametreler, kirliliğin ölçülmesi, evsel atık sular, endüstriyel atık sular, mekanik arıtım yöntemleri, biyolojik arıtım yöntemleri, kimyasal arıtım yöntemleri, ileri arıtım yöntemleri, doğal arıtım yöntemleri, arıtım tesisi bileşenleri.

Ders Kaynakları Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Bornova-İzmir 116s. Atay D. Pulatsü S. 2000, Su Kirlenmesi ve Kontrolü. Ankara Univ. Ziraat Fak. Su Ür. Böl. Ankara 292s
Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Su Kirliliği, Editör: M. Ziya Lugal Göksu Yayınevi: Akademisyen Kitabevi, 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Su Kirliliğinin tanımı ve kirlilik kaynaklarının sınıflandırılması. Ders
2 Organik madde kirliliği ve süspanse madde kirliliği ve sucul canlılara etkisi Ders
3 Petrol ve yağ kirlenmesinin kaynakları ve ekosistem üzerine etkileri Ders
4 Tarımsal ilaçlar (Pestisid) ve gübre kirliliği
5 Deterjan kirliliği
6 Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrofikasyona neden olan etkenler ve yarattığı problemler,
7 Ağır metal kirliliği ve etkileri, Ders
8 Mikrobiyal kirliliğin kaynakları Ders
9 Kirletici mikro organizmaların tanımlanması, sularda mikrobiyal kalite kriterleri, Ders
10 Deniz Kirliliği; Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizini kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi Ders
11 Ülkemizdeki belli başlı göl ve akarsuların kirlenmesi, kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi Ders
12 Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden; fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemleri Ders
13 Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden biyolojik arıtma yöntemleri Ders
14 Kapalı devre üretim yapan balık çiftliklerinde suların arıtılması. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, 5 4 4 4 5 2 1 4 - 4 3 1
Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. 4 3 4 3 4 2 3 4 3 4 3 2