| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Su Kirliliği ve Kontrolü | CKK111 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir ÖZAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir ÖZAN |
| Amaç |
Sularda kirlilik, kirliliğin ölçülmesi ve arıtım yöntemleri konularında bilgi kazanmak. |
| Ders İçeriği |
Sularda kirletici parametreler, kirliliğin ölçülmesi, evsel atık sular, endüstriyel atık sular, mekanik arıtım yöntemleri, biyolojik arıtım yöntemleri, kimyasal arıtım yöntemleri, ileri arıtım yöntemleri, doğal arıtım yöntemleri, arıtım tesisi bileşenleri. |
| Ders Kaynakları |
Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Bornova-İzmir 116s. Atay D. Pulatsü S. 2000, Su Kirlenmesi ve Kontrolü. Ankara Univ. Ziraat Fak. Su Ür. Böl. Ankara 292s
Cengiz M. 1991; Su Kirliliği ve Kontrolu ders notları. Akdeniz Üniv. Eğirdir Su Ür. Fak. Eğirdir-Isparta 147s. Egemen Ö. 1999, Çevre ve Su Kirliliği. Ege Üniv. Su Ür. Fak. Su Kirliliği, Editör: M. Ziya Lugal Göksu Yayınevi: Akademisyen Kitabevi, 2014 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Su Kirliliğinin tanımı ve kirlilik kaynaklarının sınıflandırılması. | Ders |
| 2 | Organik madde kirliliği ve süspanse madde kirliliği ve sucul canlılara etkisi | Ders |
| 3 | Petrol ve yağ kirlenmesinin kaynakları ve ekosistem üzerine etkileri | Ders |
| 4 | Tarımsal ilaçlar (Pestisid) ve gübre kirliliği | |
| 5 | Deterjan kirliliği | |
| 6 | Nütrient (Besleyici element) kirliliği, Ötrofikasyona neden olan etkenler ve yarattığı problemler, | |
| 7 | Ağır metal kirliliği ve etkileri, | Ders |
| 8 | Mikrobiyal kirliliğin kaynakları | Ders |
| 9 | Kirletici mikro organizmaların tanımlanması, sularda mikrobiyal kalite kriterleri, | Ders |
| 10 | Deniz Kirliliği; Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege Denizini kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | Ders |
| 11 | Ülkemizdeki belli başlı göl ve akarsuların kirlenmesi, kirleten kaynaklar ve günümüzdeki mevcut durumlarının kirlilik açısından değerlendirilmesi | Ders |
| 12 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden; fiziksel ve kimyasal arıtma yöntemleri | Ders |
| 13 | Su kirliliğini arıtma yöntemlerinden biyolojik arıtma yöntemleri | Ders |
| 14 | Kapalı devre üretim yapan balık çiftliklerinde suların arıtılması. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, | |||
| Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre kirliliği ve kontrolü dersinin amaçlarının gerçekleştirilmesiyle, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda yapılan bilgilendirmelerin ve detayları bilir, | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | - | 4 | 3 | 1 | ;
| Çevre kirliliği ve kontrolü konularında uygulamalar yaparak sosyal davranış becerilerinin yanı sıra takım olarak davranış becerilerinin de geliştirir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 3,5 | 4 | 3,5 | 4,5 | 2 | 2 | 4 | 1,5 | 4 | 3 | 1,5 |