EN
  • Anasayfa
  • EHB105 Yara Bakımı (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EHB105 - Yara Bakımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yara Bakımı EHB105 1 3 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY
Amaç

Bu derste öğrencinin kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberler doğrultusunda yara bakımı, hemşirenin bu alandaki rol ve sorumluluklarına ilişkin bilgi sahibi olması ve bu bilgiyi bakıma yansıtabilecek beceriyi kazanması amaçlanmaktadır

Ders İçeriği

1. Yara bakımı 2. Deri ve Yumuşak doku yapıları 3. Yaranın tanılaması, iyileşme süreci ve değerlendirilmesi 4. Bası yarası 5. Venöz ve arteriyel yaralar 6. Diyabetik ayak 7. Cerrahi yara 8. Yara bakım ürünleri 9. Kronik yarada

Ders Kaynakları Fundamentals of Nursing, Potter ve Perry, Mosby yayıncılık
Hemşirelik süreci . Leman Birol. 6. Medical surgical nursing. 6 th ed. J.M. Black 2001
Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Carpenito-Moyet, Lynda Juall Istanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2005.
Karadokovan A, Eti – Aslan, F (2010) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana. 7
. Şendir M, Büyükyılmaz F ve Aktaş A(2012). Doku bütünlüğünün sağlanması ve Bakımı. Hemşirelik esasları. (ed: Aştı T.A ve Karadağ A). Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul:n 487-534.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Yara bakım hemşireliğinin yeri, önemi, dünya ve Türkiye’deki durumu
3 Deri ve Yumuşak doku yapıları Sözlü
4 Yaranın tanılaması, sınıflandırılması, kronik yara kavramı Sözlü
5 Yara iyileşme süreci ve iyileşmeyi etkileyen faktörler Sözlü
6 Yara değerlendirmesi ve yara bakım yatağının hazırlanması Sözlü
7 Bası yarası oluşumu, evrelendirme, önlenmesi Sözlü
8 Venöz ve arteriyel yaralar ve bakımı Sözlü
9 Diyabetik ayak fizyopatolojisi ve ayak deformiteleri Sözlü
10 Diyabetik ayakta tedavi ve hasta eğitimi Sözlü
11 Cerrahi yara ve bakımı Sözlü
11 Cerrahi yara ve bakımı Sözlü
13 Yara bakım ürünleri Sözlü
14 Kronik yarada fiziksel yardımcı tedavi yöntemleri Sözlü
15 Kronik yarada evde bakım Sözlü
15 Kronik yarada evde bakım Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1. Yara bakım hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını tanımlar Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
2. Yaraya ilişkin temel kavramları bilir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
3. Yara türlerinin nedenlerini ve belirtilerini bilir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
4. Yara iyileşme tiplerini, yara iyileşmesini etkileyen faktörleri bilir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
5. Yara bakımında temel ilkeleri bilir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1. Yara bakım hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını tanımlar - - - - - - - - - - - -
2. Yaraya ilişkin temel kavramları bilir - - - - - - - - - - - -
3. Yara türlerinin nedenlerini ve belirtilerini bilir - - - - - - - - - - - -
4. Yara iyileşme tiplerini, yara iyileşmesini etkileyen faktörleri bilir - - - - - - - - - - - -
5. Yara bakımında temel ilkeleri bilir - - - - - - - - - - - -