| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen | ||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||
| Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
| Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||||
| Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||||||||
| Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||||||||
| Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||||||||
| Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||||
| Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||
| Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||||||||
| Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||
| BİLGİ -Kuramsal, Olgusal | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| BECERİLER -Bilişsel, Uygulamalı | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Öğrenme Yetkinliği | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 6-Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| YETKİNLİKLER -Alana Özgü Yetkinlik | Program Çıktıları | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
| 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 2-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 3-Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 4-Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 5-Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||
| 6-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. (5. Düzey Önlisans-Mesleki) | ||||||||||||