EN
  • Anasayfa
  • EHB109 Fizyoloji (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EHB109 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji EHB109 1 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY
Amaç

Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi

Ders İçeriği

Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır

Ders Kaynakları A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 12
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,47
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 fizyoloji Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar 5 5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar 5 5 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ortalama Değer 5 5 2 2 2 2,8 2 2 2 2 2 2