| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sağlık Hizmetlerinde İletişim Becerileri | EHB160 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek. |
| Ders İçeriği |
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili. |
| Ders Kaynakları |
Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Seçkin YAYINCILIK, 2010.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | iletişimin tanımlanması | Sözlü |
| 2 | iletişimim unsurları | Sözlü |
| 2 | İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler | Sözlü |
| 2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | Sözlü |
| 2 | Sözlü İletişim kurmak | Sözlü |
| 3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | Sözlü |
| 4 | Yazılı İletişim kurmak | Sözlü |
| 4 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme | Sözlü |
| 4 | Yazılı İletişim kurmak | Sözlü |
| 5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
| 5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
| 5 | Sözsüz İletişim kurmak | Sözlü |
| 8 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Sözlü |
| 8 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | Sözlü |
| 10 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak | Sözlü |
| 11 | Örgüt dışı iletişim kurmak | Sözlü |
| 12 | iletişim araçları | Sözlü |
| 13 | İkna yöntemleri | Sözlü |
| 13 | İkna yöntemleri | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | |||
| İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | |||
| Örgütsel iletişim kurmak | |||
| Bireysel iletişim kurmak | |||
| Etkili iletişim kurmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurum içi yazıların türleri, genel amaçlı iş mektuplarının tanıtılması ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Örgütsel iletişim kurmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Bireysel iletişim kurmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Etkili iletişim kurmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |