Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbı Terminoloji | EHB180 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisinin esaslarını kavrayarak teorik dersler ve pratik uygulamalar ile mesleki çalışmalarda kavramayı kolaylaştıracak temel meslek terminolojisi bilgilerini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Tıbbi Terminoloji Kavramı ve Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Rıfat MUTUŞ, Funda PEHLEVAN, Tıbbi Terminoloji, Eylül 2019, 1. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevi
Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Tıbbi Terminoloji, 2021, 3. Baskı, Dünya Tıp Kitabevi Prof. Dr. İsmet Dökmeci, Dr. Handan Dökmeci, Tıp Terimleri Sözlüğü, 2012, 2. baskı, Hipokrat Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Terimlere Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Kökler, Önekler, sonekler | Tartışmalı Ders |
3 | Tekil ve çoğul isim formlarının genel kullanımı | Tartışmalı Ders |
4 | Terimlerde küçültme | Tartışmalı Ders |
5 | Genel hastalık terimleri | Tartışmalı Ders |
6 | Hareket sistemine ilişkin terimler(Anatomiksemptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler) | Tartışmalı Ders |
7 | Sindirim sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
8 | Solunum sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
9 | Dolaşım sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatikve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
10 | Ürogenital sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
11 | Sinir sistemine ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik terimler) | Tartışmalı Ders |
12 | Endokrin sisteme ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
13 | Kan ve kan yapıcı organlara ilişkin terimler (Anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | Tartışmalı Ders |
14 | Göz, kulak ve deriye ilişkin terimler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | |||
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | |||
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | |||
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli sistemlere ait hastalıkların tanısına ve semptomlara ilişkin terimleri doğru yazarak anlamlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak izleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |