EN
  • Anasayfa
  • EHB390 Sunum Teknikleri (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EHB390 - Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sunum Teknikleri EHB390 1 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren
Amaç

Lisans öğrencilerinin, bitirme tezi konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.

Ders İçeriği

Seminer hazırlama ve sunum

Ders Kaynakları Öğretim üyesi ders notları
ATKINSON, C., (2008), Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayıncılık, Ankara
DALYAN, V. ( 2015), Katil Slaytlar, Artıfarma Yayınları, Ankara
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
ATKINSON, C., (2008), Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayıncılık, Ankara
DALYAN, V. ( 2015), Katil Slaytlar, Artıfarma Yayınları, Ankara
Bilgiç, G. H. (2010). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012). http://eelbasi.etu.edu.tr/Etkili_Sunum_Teknikleri.pdf
İzgören, A. Ş. (2000). Dikkate Vücudunuz Konuşuyor. (36. Baskı). Ankara: Elma Yayınevi.
Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Sayın, P. Ve Yeniçeri, Z. (eds.) (2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuarı. İnternet erişim adresi: http://www.elyadal.org
Er, S. (2012). Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı. (15. Baskı). İstanbul: Hayat Yayınları.
Tokay, D. (2004). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012) http://www.ninova.itu.edu.tr/tr/dersler/fen-bilimleri-enstitusu/.../ekkaynaklar?
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, derse ilişkin beklentilerin belirtilmesi Tartışmalı Ders
2 Bilim etiği ve etik dışı davranışların tartışılması Tartışmalı Ders
3 Hazırlanacak konuyla bağlantılı hazırlık süreci, literatür taraması yapma aşamaları, kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten alınan kaynakların güvenilirliğini kontrol etme Tartışmalı Ders
4 Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; raporun fiziksel yapısı, kapak oluşturma, başlık sırası ve biçimi, önsöz içeriği, anahtar kelimelerin belirlenmesi, giriş, kuramsal çerçeve, sonuç ve öneriler bölümlerinin içeriğinin oluşturulması Tartışmalı Ders
5 Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; akademik aşırmacılık (intihal) ve doğru kaynak gösterim şekillerinin tartışılması, metin içi ve çalışma sonu kaynak gösterim farklarının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
8 Makaleler üzerinden doğru ve yanlış kaynak gösterim şekillerinin incelenmesi, yanlış gösterimlerin doğrusunun tartışılması Problem Çözme
7 Elektronik posta oluşturma ve dilekçe yazımı konusunun ele alınması, örnekler üzerinde tartışılması, konuyla bağlantılı ödev verilmesi Tartışmalı Ders
8 Makaleler üzerinden doğru ve yanlış kaynak gösterim şekillerinin incelenmesi, yanlış gösterimlerin doğrusunun tartışılması Problem Çözme
9 Sunumun tanımı, etkili sunum teknikleri, sunum öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar ve beden dili konularının tartışılması Tartışmalı Ders
10 Sunuma hazırlık aşamalarının tartışılması; dinleyici kitlesinin belirlenmesi, sunum planının hazırlanması, sunum içeriğinin oluşturulması, sunum yapılacak mekânın düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar, sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar Tartışmalı Ders
11 Etkili bir sunum gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenlerin etraflıca tartışılması, örnekler verilmesi Tartışmalı Ders
12 Öğrenci Sunumları Sözlü
14 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kayıt tutma ve raporlamada müracaatçıyı bütüncül değerlendirmeyi bilir. Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kayıt tutma ve raporlamada müracaatçıyı bütüncül değerlendirmeyi bilir. - - - - - - - - - - - -