EN
  • Anasayfa
  • EHB104 Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
EHB104 - Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon EHB104 2 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren Öğr. Gör. Cansu KUBİLAY
Amaç

Engelli birey ve ailesini biyo-psiko-sosyal açıdan bir bütün olarak ele alma, engelli birey ve ailesinin sağlığının korunması ve geliştirilmesi konularında bilgi, beceri ve anlayış kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Engelliliğin Tanımı ve Yol Açan Nedenler, Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri " ,Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri ve Sağlık Hizmetleri ,Engelli Bireyin Karşılaştığı Problemler ,Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler Okullaşma Durumu ve Okul Sağlığı Hizmetlerinin Yeri ,Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları ,Engelli Bireyin Özellikleri ,Engelli Bireylerin Akut Sorunları ,Ara sınav ,Engelli Bireylerin Kronik Sorunları ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Sigara, Alkol Kullanımı, Cinsel Davranışlar) ,Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar (Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite) ,Şiddet ve Engellilik ,Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları ,Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi ,Güvenli Çevre

Ders Kaynakları Özdemir, L., Sütçü Çiçek, H. (2014). Rehabilitasyon Hemşireliği: Uygulamaya Güncel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı Gösterim Benzetim Seminer
2 Engelliliğin Tanımı Gösterim Benzetim Seminer
3 Adaptasyon Süreci ve Engelliliğin Seviyeleri Gösterim Benzetim Seminer
4 Engelli Bireyin Sağlık Gereksinimleri Gösterim Benzetim Seminer
5 Dünyada ve Türkiye’de Engelli Bireyler Gösterim Benzetim Seminer
6 Hemşirelerin Engelli Bireye Yönelik Rol ve Sorumlulukları Gösterim Benzetim Seminer
7 Engelli Bireylerin Akut Sorunları Gösterim Benzetim Seminer
8 Engelli Bireylerin Akut Sorunları Gösterim Benzetim Seminer
9 Engelli Bireylerin Kronik Sorunları Gösterim Benzetim Seminer
10 Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar Gösterim Benzetim Seminer
11 Engelli Bireylerde Riskli Davranışlar Gösterim Benzetim Seminer
12 Engelli Bireyin Sağlığını Geliştirme Programları Gösterim Benzetim Seminer
13 Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi Gösterim Benzetim Seminer
14 Engelli Bireylerde Rehabilitasyon ve Önemi Gösterim Benzetim Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Engelli bireye ve ailesine yaklaşımda hemşirenin rol ve sorumluluklarını kavrar.
Engellilik ile ilgili temel kavramları açıklar.
Engelli birey ve ailesiyle iletişim kurma konusunda yaklaşımları kavrar.
Engelli bireyi (çocuk, erişkin ve yaşlı) fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirmeyi açıklar.
Engellilerle ilgili kuruluş ve yasal düzenlemeler gibi konularda bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Engelli bireye ve ailesine yaklaşımda hemşirenin rol ve sorumluluklarını kavrar. - - - - - - - - - - - -
Engellilik ile ilgili temel kavramları açıklar. - - - - - - - - - - - -
Engelli birey ve ailesiyle iletişim kurma konusunda yaklaşımları kavrar. - - - - - - - - - - - -
Engelli bireyi (çocuk, erişkin ve yaşlı) fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirmeyi açıklar. - - - - - - - - - - - -
Engellilerle ilgili kuruluş ve yasal düzenlemeler gibi konularda bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - -