EN
  • Anasayfa
  • EHB106 Nörolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyon (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
EHB106 - Nörolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nörolojik Hastalıklar ve Rehabilitasyon EHB106 2 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
EVDE HASTA BAKIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Burak KESE
Ders Veren Öğr. Gör. Burak KESE
Amaç

beyin ve sinir sisteminin öğrenci tarafından tanınması ve fonksiyonel büyüme ve gelişmenin öğrenilmesi

Ders İçeriği

çocukta beyin ve sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, anatomisi, fonksiyonel gelişimi psikonorolojik ve davranışsal gelişim

Ders Kaynakları Öğretim Üyesi Notları
Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Kalbiye Yalaz Genişletilmiş 2. Baskı. Hipokrat Kitabevi. 2018
Algun C. Uygulamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: Ankara 1991.
Edwards S. Neurological physiotherapy: A problem-solving approach Elsevier Health Science 2002
Algun C. Uygulamalı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: Ankara 1991.
Edwards S. Neurological physiotherapy: A problem-solving approach Elsevier Health Science 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nörolojik rehabilitasyona giriş (tanımı, kapsamı, amaçları, rehabilitasyon ekibi, santral sinir sistemi anatomisi, fonksiyonel değerlendirme yöntemleri) Ders
2 Hemipleji (İnme) sendromu Ders
3 Hemipleji (İnme) rehabilitasyonu Ders
4 Travmatik beyin yaralanması Ders
5 Travmatik beyin yaralanması ve rehabilitasyonu Ders
6 Omurilik yaralanmaları Ders
7 Omurilik yaralanmaları ve rehabilitasyonu Ders
8 Omurilik yaralanmaları ve rehabilitasyonu 2 Ders
9 Spastisite Ders
10 Spastisite ve rehabilitasyonu Ders
11 Multiple skleroz Ders
12 Multiple skleroz ve rehabilitasyon Ders
13 Parkinson Ders
14 Parkinson ve rehabilitasyon Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını bilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların kliniği ve oluşabilecek komplikasyonlar ve bu komplikasyonların tedavisini bilir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Omurilik yaralanması rehabilitasyonu uygulamalarını açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer bazı nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sinir sistemi fonksiyonel anatomisi ve temel fonksiyonlarını bilir. - - - - - - - - - - - -
İnme ve travmatik beyin yaralanması geçirmiş hastaların kliniği ve oluşabilecek komplikasyonlar ve bu komplikasyonların tedavisini bilir. - - - - - - - - - - - -
Omurilik yaralanması rehabilitasyonu uygulamalarını açıklar. - - - - - - - - - - - -
Multipl skleroz, parkinson hastalığı ve diğer bazı nörolojik hastalıkların kliniğini bilir, rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. - - - - - - - - - - - -
Nörolojik rahatsızlığı olan hastaların fonksiyonel değerlendirme yöntemlerini açıklar. - - - - - - - - - - - -