| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ergoterapi | EHB410 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Burak KESE |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsanların anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitelerini ve toleranslarını göz önüne alarak, kullandığı nesne ve içinde yer aldığı çevreyle olan ilişkisinin doğal, teknik ve estetik kurallarını öğretmeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
İş yerlerinde ergonominin iş verimliliği, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından önemini anlatmaktır. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
Ders Notları Endüstriyel Ergonomi (Prof. Dr. Alaettin Sabancı, Doç. Dr. Sarp K. Sümer, Doç. Dr. Sait M. Say) Dul,J., Weerdmeester, B.; 2007 Ergonomi, ne, neden, nasıl Dreyfuss, H., Human Dimensions 1966 İnsan-Araç Bağlantısında Engonomik Tasarım İlkeleri, Cemil Toka, MSÜ Yayınları. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse Başlangıç ve Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Ergonomi Tarihi | Ders |
| 3 | Dinamik ve Statik Antropometri | Ders |
| 4 | İnsanın Sınırları | Ders |
| 5 | Evde ve İş Yerinde Ergonomi | Ders |
| 6 | Kamuda, FAbrikalarda, Sokakta Ergonomi | Ders |
| 7 | Işık ve Ergonomi | Ders |
| 8 | Işık ve Ergonomi 2 | Ders |
| 9 | Renk Ve Ergonomi | Ders |
| 10 | Ses ve Gürültünün Ergonomik Etkileri | Ders |
| 11 | Oturma Ergonomisi | Ders |
| 12 | Engelliler ve Ergonomi | Ders |
| 13 | Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri | Ders |
| 13 | Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |