| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bulaşıcı Hastalıklar | EHB400 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | EVDE HASTA BAKIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal KAYNAK AYDOĞMUŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Epidemiyolojik yöntemleri ile yöntemlerin uygulanma alanlarında kullanımını öğretir |
| Ders İçeriği |
Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik süreç, Epidemiyolojik model ve sağlığın geliştirilmesi, Sağlık hizmetlerinin planlanması ve epidemiyolojik yaklaşım |
| Ders Kaynakları |
Allender, J. A. Rector C., Warner, K.D. Community health nursing : promoting and protecting the public's health. Philadelphia : Wolters Kluwer, 2010.
Lundy, K. S., Janes, S. Community Health Nursing Caring For The Public's Health. UK, Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett Publishers, Inc, 2009. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi | Sözlü |
| 2 | Epidemiyolojik süreç | Sözlü |
| 3 | Epidemiyolojik yöntemin kullanım alanları | Sözlü |
| 4 | Epidemiyolojide neden kavramı | Sözlü |
| 5 | Epidemiyolojik çalışma yöntemleri | Sözlü |
| 6 | Tanımlayıcı epidemiyoloji | Sözlü |
| 8 | Epidemiyolojik veri kaynakları | Sözlü |
| 8 | Epidemiyolojik veri kaynakları | Sözlü |
| 9 | Kohort Çalışmaları | Sözlü |
| 10 | Epidemiyolojide kullanılan ölçütler | Sözlü |
| 11 | Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi | Sözlü |
| 12 | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | Sözlü |
| 13 | Epidemiyolojik araştırma planlaması | Sözlü |
| 14 | Deneysel Çalışmalar | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | |||
| Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | |||
| Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | |||
| Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | |||
| Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |