EN
  • Anasayfa
  • SCT8000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT8000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması SCT8000 1 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK - SY
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Prof. Elif AĞATEKİN
Amaç

Sanatta Yeterlik düzeyindeki adayların seramik alanındaki uygulama-araştırma projelerini profesyonel biçimde tamamlamalarını sağlamak; adayın tez/proje kapsamında kavramsal çerçeveyi, uygulama protokollerini ve metodolojisini bağımsız olarak yürütebilme, bulgularını eleştirel ve disipliner biçimde yorumlayabilme ve sonuçlarını yayınlanabilir, sergilenebilir ve üretime dönüştürülebilir çıktılara dönüştürebilme yetkinliklerini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Aday ile koordineli yürütülen proje çalışmaları; araştırma sorusu ve kavramsal çerçeve geliştirme; uygulama protokollerinin tasarlanması ve teknik dokümantasyonu; malzeme ve proses optimizasyonu; veri ve görsel dokümantasyon yöntemleri; etik, sağlık-güvenlik ve çevresel sürdürülebilirlik hususları; pilot üretim, sergileme hazırlıkları, küratoryel metin ve yayın hazırlığı; ara rapor, final savunma ve jüri değerlendirmeleri.

Ders Kaynakları "The Ceramic Surface" - Matthias Ostermann
"The Unknown Craftsman: A Japanese Insight into Beauty" - Soetsu Yanagi
"The Art of Contemporary American Pottery" - Kevin A. Hluch
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 20 14 280
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 12 14 168
Toplam İş Yükü (Saat) 532
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,86
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması Ders
2 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi Ders
3 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi Ders
4 Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi Ders
5 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması Ders
6 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
7 Tez deneylerinin yapılması Ders
14 Tez deneyleri ile ilgili son verilerin değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir.
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. 5 4 5 4 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5
Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir. 5 4 4 5 4 5 5 4 4 4 3 5 3 5 4
Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir. 4 5 5 5 4 3 3 4 5 5 4 3 4 4 4
Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. 4 5 5 5 4 3 5 5 4 3 4 5 4 4 3
Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. 4 4 5 5 5 4 3 2 5 4 5 4 5 4 5
Ortalama Değer 4,4 4,4 4,8 4,8 4,4 4 4,2 4 4,6 4 4 4,2 4 4,4 4,2