| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeterlik Yazılı | SCT8100 | 1 | 0 + 0 | 15,0 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sanatta yeterlik seviyesindeki adayın seçtiği seramik konusuna ilişkin bağımsız, özgün ve uygulama odaklı bilimsel/uygulamalı çalışmayı yazılı olarak tamamlayabilme yetkinliğini kazandırmaktır. Adayın literatür taraması yapma, metodoloji tasarlama, veriyi analiz etme, bulguları eleştirel biçimde yorumlama ve sonuçları akademik biçimde sunma becerileri hedeflenir. |
| Ders İçeriği |
Araştırma konusu belirleme ve kapsam tanımlama; literatür tarama yöntemleri ve bibliyografya yönetimi; uygulama protokollerinin yazılılaştırılması; veri toplama, kayıt ve analiz teknikleri; sonuçların akademik dilde raporlanması; etik onay ve atıf politikaları; makale/doküman formatına uygun yazım ve düzenleme; danışman geri bildirimi ve revizyon süreçleri. |
| Ders Kaynakları |
Yeterlik yazılı sınavı, öğrencilerin alanına hakimiyetlerini ve alanı ile ilgili teknik bilgilerini ölçeceği için lisans ve lisansüstü derslerde kullandığı tüm kaynaklar bu ders için geçerlidir.
İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım. İlgili Doktora Anabilim Dalının Ders Kaynakları Üstdal, M. ve Kural G. (1997). Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Doktora yeterlik sınavı kapsamında konulara çalışılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Yeterlilik sınavı için öğrencinin bağımsız çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Doktora yeterlik sözlü sınavına girmeye hak kazanır. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | |||
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |||
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |||
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doktora yeterlik sözlü sınavına girmeye hak kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 4,67 | 4,83 | 4,5 | 4,33 | 4,67 | 4,33 | 4,67 | 4,5 | 4,5 | 4,83 | 4,83 | 4,17 | 4,67 | 4,5 |