| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Seramik Atölyesi I | SCT6001 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Kadir SEVİM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sanatta yeterlik araştırma projelerinin gerektirdiği endüstriyel seramik tasarım ve üretim süreçlerinde ileri düzey uygulama, kavramsal geliştirme ve prototipleme yetkinliği kazandırmaktır. Öğrenciler teori ile üretim pratiğini bütünleştirerek özgün, üretime uygun çözümler ve üretim-süreç raporları oluşturacaklardır. |
| Ders İçeriği |
Endüstriyel seramik süreçlerinin ileri teknikleri; malzeme bilimi ve proses optimizasyonu; endüstri-standardı CAD/CAM uygulamaları; prototipten seri üretime geçiş kriterleri; üretim hatası analizi ve düzeltme yöntemleri; sürdürülebilir malzeme ve üretim stratejileri; üretim belgelenmesi ve kalite kontrol protokolleri. Her öğrenci bireysel araştırma projesi çerçevesinde atölye uygulamaları yürütür ve süreç raporu hazırlar. |
| Ders Kaynakları |
Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi. | |
| 2 | Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi | |
| 3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
| 3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
| 5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
| 5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 14 | Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | |||
| Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | |||
| Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | |||
| Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | |||
| Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |