| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Endüstriyel Seramik Atölyesi II | SCT6002 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Kadir SEVİM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sanatta yeterlik çalışmasının üretim aşamasına yönelik ileri uygulamalar, endüstri iş birlikleri ve multidisipliner projeler yoluyla üretim ölçeğini ve çıktının akademik-sanat değerini artırmaktır. Öğrenciler endüstri standardı protokollerle karmaşık üretim problemlere bağımsız çözümler üreteceklerdir. |
| Ders İçeriği |
Gelişmiş üretim planlaması ve proje yönetimi; tedarik zinciri ve malzeme temini stratejileri; endüstri partnerleriyle prototip validasyonu; güvenlik, çevresel ve etik uyum kriterleri; üretim ölçeklendirme, maliyetlendirme ve sürdürülebilirlik analizleri. Öğrenciler ara ve final üretim sunumları ile hakemli geri bildirim alır. |
| Ders Kaynakları |
Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi. | |
| 2 | Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi | |
| 3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
| 3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
| 5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
| 5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
| 14 | Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | |||
| Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | |||
| Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | |||
| Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | |||
| Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |