EN
  • Anasayfa
  • SCT6009 Çamur-Sır Araştırmaları I (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT6009 - Çamur-Sır Araştırmaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çamur-Sır Araştırmaları I SCT6009 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK - SY
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Leyla KUBAT
Amaç

Seçilen araştırma konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır.

Ders İçeriği

Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
60
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 199
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,80
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu
2 Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu
4 Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi
4 Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi
5 Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
7 Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması
13 Laboratuvar Uygulamaları
13 Laboratuvar Uygulamaları
14 Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. Laboratuvar Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. Laboratuvar Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. Laboratuvar Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 4
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. 4 4 4 3 2 5 4 4 4 3 3 4 5 5 5
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. 4 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 4 4
Ortalama Değer 4,4 4,4 4,6 4,4 4,2 4,4 4,4 4 4,4 4 4,2 4,2 4,8 4,4 4,6