| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çamur-Sır Araştırmaları I | SCT6009 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
| Amaç |
Seçilen araştırma konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
| Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Ödev 1 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
60
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 14 | 84 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
| 2 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
| 4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
| 4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
| 5 | Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
| 13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
| 13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
| 14 | Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | Laboratuvar Çalışması | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | Laboratuvar Çalışması | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | Laboratuvar Çalışması | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ;
| Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,4 | 4,2 | 4,4 | 4,4 | 4 | 4,4 | 4 | 4,2 | 4,2 | 4,8 | 4,4 | 4,6 |