EN
  • Anasayfa
  • SCT6018 Dijital Mimari Seramik Projesi II (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SCT6018 - Dijital Mimari Seramik Projesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Mimari Seramik Projesi II SCT6018 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK - SY
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Bu ders, iç mekânda kullanılan seramik tabanlı yüzey elemanlarının dijital yöntemlerle tasarlanmasını ve üç boyutlu yazıcı kullanılarak uygulanmasını amaçlar. Öğrencilerin tasarım–üretim ilişkisini deneyimlemesi, modüler sistem kurma becerisi kazanması ve projelerini fiziksel prototip hâline getirmesi hedeflenir.

Ders İçeriği

Bu derste öğrenciler, iç mekânlarda kullanılacak modüler seramik yüzey ve ara elemanları tasarlar. Duvar kaplaması, niş gibi elemanlar dijital modelleme araçlarıyla geliştirilir. Tasarım sürecinde modüler düzen, derz yapısı, form, ışık ilişkisi ve mekânla uyum gibi kararlar ele alınır. Üç boyutlu yazıcı üretimine uygun veri hazırlanır ve seçilen tasarımlar seramik olarak prototip edilir. Çalışmalar stüdyo eleştirileriyle ilerler ve final proje fiziksel üretim ile tamamlanır.

Ders Kaynakları WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve proje konusu Ders
2 Örneklerin incelenmesi ve yapılacak yüzey elemanının seçimi Ders
3 Konsept çalışması ve ilk eskizler Tartışmalı Ders
4 Dijital modellemeye giriş ve taslak model Ders
5 Modüler düzen, derz ve ışık ilişkisi üzerine çalışma Beyin Fırtınası
6 Dijital modelin geliştirilmesi Problem Çözme
7 Ara Sunum (dijital tasarım değerlendirme) Gösterim
8 3B baskı için veri hazırlığı Laboratuar
11 Üretim Laboratuar
11 Üretim Laboratuar
11 Üretim Laboratuar
12 Mekâna yerleştirme planının hazırlanması Laboratuar
13 Tasarımın mekana yerleştirilmesi Saha / Arazi Çalışması
14 Final değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
üç boyutlu yazıcı ile seramik üretimi için gerekli teknik sınırlamaları dikkate alarak veri hazırlığı yapabilir Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarımını dijital modelleme araçları ile geliştirebilir ve üretim verisine dönüştürebilir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
İç mekâna yönelik modüler seramik yüzey elemanı tasarlayabilir. Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Üretilen modülleri seramik prototip olarak gerçekleştirebilir ve montaj planı hazırlayabilir. Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
üç boyutlu yazıcı ile seramik üretimi için gerekli teknik sınırlamaları dikkate alarak veri hazırlığı yapabilir 3 4 5 3 5 5 5 5 3 3 4 3 5 4 3
Tasarımını dijital modelleme araçları ile geliştirebilir ve üretim verisine dönüştürebilir. 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 3
İç mekâna yönelik modüler seramik yüzey elemanı tasarlayabilir. 5 4 4 4 4 4 5 4 5 5 4 3 4 5 4
Üretilen modülleri seramik prototip olarak gerçekleştirebilir ve montaj planı hazırlayabilir. 2 3 4 4 3 5 3 4 5 4 3 4 4 5 3
Ortalama Değer 3,5 4 4,25 4 4 4,75 4,25 4,5 4,25 4,25 3,75 3,75 4,25 4,75 3,25