| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dijital Mimari Seramik Projesi II | SCT6018 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | SERAMİK - SY |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, iç mekânda kullanılan seramik tabanlı yüzey elemanlarının dijital yöntemlerle tasarlanmasını ve üç boyutlu yazıcı kullanılarak uygulanmasını amaçlar. Öğrencilerin tasarım–üretim ilişkisini deneyimlemesi, modüler sistem kurma becerisi kazanması ve projelerini fiziksel prototip hâline getirmesi hedeflenir. |
| Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler, iç mekânlarda kullanılacak modüler seramik yüzey ve ara elemanları tasarlar. Duvar kaplaması, niş gibi elemanlar dijital modelleme araçlarıyla geliştirilir. Tasarım sürecinde modüler düzen, derz yapısı, form, ışık ilişkisi ve mekânla uyum gibi kararlar ele alınır. Üç boyutlu yazıcı üretimine uygun veri hazırlanır ve seçilen tasarımlar seramik olarak prototip edilir. Çalışmalar stüdyo eleştirileriyle ilerler ve final proje fiziksel üretim ile tamamlanır. |
| Ders Kaynakları |
WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve proje konusu | Ders |
| 2 | Örneklerin incelenmesi ve yapılacak yüzey elemanının seçimi | Ders |
| 3 | Konsept çalışması ve ilk eskizler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dijital modellemeye giriş ve taslak model | Ders |
| 5 | Modüler düzen, derz ve ışık ilişkisi üzerine çalışma | Beyin Fırtınası |
| 6 | Dijital modelin geliştirilmesi | Problem Çözme |
| 7 | Ara Sunum (dijital tasarım değerlendirme) | Gösterim |
| 8 | 3B baskı için veri hazırlığı | Laboratuar |
| 11 | Üretim | Laboratuar |
| 11 | Üretim | Laboratuar |
| 11 | Üretim | Laboratuar |
| 12 | Mekâna yerleştirme planının hazırlanması | Laboratuar |
| 13 | Tasarımın mekana yerleştirilmesi | Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Final değerlendirmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| üç boyutlu yazıcı ile seramik üretimi için gerekli teknik sınırlamaları dikkate alarak veri hazırlığı yapabilir | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Tasarımını dijital modelleme araçları ile geliştirebilir ve üretim verisine dönüştürebilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| İç mekâna yönelik modüler seramik yüzey elemanı tasarlayabilir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Üretilen modülleri seramik prototip olarak gerçekleştirebilir ve montaj planı hazırlayabilir. | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| üç boyutlu yazıcı ile seramik üretimi için gerekli teknik sınırlamaları dikkate alarak veri hazırlığı yapabilir | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ;
| Tasarımını dijital modelleme araçları ile geliştirebilir ve üretim verisine dönüştürebilir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | ;
| İç mekâna yönelik modüler seramik yüzey elemanı tasarlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ;
| Üretilen modülleri seramik prototip olarak gerçekleştirebilir ve montaj planı hazırlayabilir. | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 4 | 4,25 | 4 | 4 | 4,75 | 4,25 | 4,5 | 4,25 | 4,25 | 3,75 | 3,75 | 4,25 | 4,75 | 3,25 |