| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Okula Hazırlık | CGB5003 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
| Amaç |
Bu ders, okula uyum konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders okula uyum, ilkokula hazırbulunuşluk ve ilkokula hazırlığın boyutları konularını kapsamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Kitap Adı: Adım Adım İlkokula Başlamak
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
Yazar: Özgül Polat Bölüm: Okula uyum ve
ilkokula hazıroluşluk
Konuya ilişkin yurtiçi ve yurt dışında yapılan makaleler
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
20
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 12 | 96 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 6 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 2 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,90 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Okula uyum, okula uyumun önemi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Okula uyumu etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
| 3 | Okula uyum güçlükleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Örnek uyum haftası çizelgesi inceleme | Tartışmalı Ders |
| 5 | Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışlar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Milli Eğitim Bakanlığı uyum dosyalarını inceleme | Tartışmalı Ders |
| 7 | Örnek etkinlikler hazırlama | Tartışmalı Ders |
| 8 | Öğrenciler tarafından hazırlanan uyum etkinliklerinden örnekler seçip inceleme | Tartışmalı Ders |
| 9 | Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
| 10 | İlkokula hazırlığın boyutları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Konuya ilişkin makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Okula uyum, okula uyumun önemi, okula uyumu etkileyen faktörleri açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Okula uyum güçlüklerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okula uyum, okula uyumun önemi, okula uyumu etkileyen faktörleri açıklar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Okula uyum güçlüklerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Uyum sürecinde kaçınılması gereken davranışları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,67 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |