| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Danışmanlık | CGB5020 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ders, temel danışmanlık ilkelerini teorik ve uygulamalı olarak ele alır. Bu dersin amacı, çocuk gelişimi alanında çalışan uzmanların danışmanlık süreçlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve temel becerileri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
John McLeod, Julia McLeod. (2015). Danışmanlık Becerileri. Çeviri Ed.Muzaffer Şahin, Çev.Nilgün Sağlam. Nobel Yayınları
John McLeod-Julia McLeod (2015). Danışmanlık Becerileri. Çev.Ed. Muzaffer Şahin, Çev.Nilgün sağlam. Nobel Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Danışmanlık kavramına giriş: Tanımlar, tarihsel gelişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Örtük Danışmanlık Model, örtük uygulamanın temel yapı taşları | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Danışmanlık sürecinin aşamaları: Başlangıç, gelişme, sonlandırma | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Danışmanlık Becerileri: Örtük Uygulamanın temel Yapı Taşları | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Danışmanlık Becerileri: Yapılandırma, bilgi verme, dinleme, gözlem, soru sorma, yansıtma, yeniden çerçeveleme | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim |
| 6 | Danışmanlık Becerileri: Sözsüz iletişim | |
| 7 | Danışmanlık Becerilerini uyumlu ve doğru aşamada kullanma | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim |
| 8 | Ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Danışmanlıkta etik ilkeler ve mesleki sorumluluklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 10 | Aile ile danışmanlık: Ebeveyn görüşmeleri ve işbirliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 11 | Danışmanlıkta kültürel duyarlılık ve çeşitlilik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | Danışmanlıkta duyguları anlamlandırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | Ödev sunumları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Danışmanlıkta zor durumlarla başa çıkmak | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
| 15 | Final sınavı | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Danışmanlık kavramını, örtük danışmanlık modelini, danışmanlığın aşamalarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışmanlık becerilerini tanımlayabilir, uygulayabilir | Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Danışmanlıkta etik ilkeleri mesleki sorumluluğu, kültürel çeşitliliği kavrar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |