EN
  • Anasayfa
  • CGB7000 Uzmanlık Alan (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGB7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan CGB7000 1 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda AKPINAR DOĞAN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN Prof. Dr. Raif ZİLELİ Doç. Dr. Medera HALMATOV Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ Doç. Dr. Neşe MERCAN Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Amaç

Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Rapor hazırlama ve sunma. Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Yorum, değerlendirme ve analiz. Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.

Ders Kaynakları Araştırma Tasarımı: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 14 112
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 9 14 126
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 4 3 12
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 320
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 12,55
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Ders
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması Ders
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi Ders
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Sınıf Dışı Çalışma
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Sınıf Dışı Çalışma
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Sınıf Dışı Çalışma
7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Sınıf Dışı Çalışma
8 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Sınıf Dışı Çalışma
9 Rapor hazırlama ve sunma. Ders Tartışmalı Ders
10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Ders Tartışmalı Ders
11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
12 Yorum, değerlendirme ve analiz. Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.; Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.; Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.; Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme. Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ; 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5