Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | MBH109 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
Amaç |
Dersin amacı, iletişimin temel kavramlarını tanıtmak, iletişim süreci, türleri, işleyişi vb. konularda öğrencileri bilgilendirmek ve sağlıklı iletişim kurma becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar. |
Ders Kaynakları |
AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2010
GÜNGÖR, Nazife, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği, amacı, işleniş biçimiyle ilgili bilgilendirme | Ders |
2 | İletişime ilişkin yapılan tanımlar ve bunların değerlendirilmesi | Ders |
3 | İletişim sürecinin öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi | Ders |
4 | İletişimin gerçekleşmesi için gerekli olan koşullar ve iletişimi olumsuz yönde etkileyen faktörler | Ders |
5 | Beden Dili ve Sözsüz İletişim | Ders |
6 | Yazılı iletişimin sözlü iletişimle benzerlik ve farklılıkları, avantaj ve dezavantajları | Ders |
7 | Örgütsel İletişimin Unsurları, Kitle İletişimi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | İkna edici iletişim (İknada kullanılan yöntemler-taktikler) | Ders |
10 | Kişilerarası İletişimi Engelleyen ve Kolaylaştıran Etkenler | Ders |
11 | Kitle iletişim araçları ve kamuoyu etkileşimi | Ders |
12 | İnternet ve Yeni Medya | Ders |
13 | İletişim ve Toplum | Ders |
14 | İletişim ve Etik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir. | ;
İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir. | ;
İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | ;
Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir | ;
İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur. | ;
Ortalama Değer |