| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji | DIY105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | DİYALİZ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Adem KAYA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA |
| Amaç |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır . |
| Ders İçeriği |
Fizyolojide temel kavram ve terimleri; Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları ve Fonksiyonları |
| Ders Kaynakları |
Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016
Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015 Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen GUYTON&HALL TIBBİ FİZYOLOJİ Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016 Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizyolojide temel kavram ve fizyolojiye giriş. | Ders Gösterim |
| 2 | Hücre ve Doku Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 8 | Kan Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 4 | Kas Fizyolojisi | |
| 5 | Solunum Sistemi Fizyolojisi ve Solunum Mekaniği | |
| 6 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 7 | Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 12 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
| 11 | Sindirim sistemi Fizyolojisi | |
| 12 | Duyu Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 13 | Üriner Sistem Fizyolojisi | |
| 14 | Genital Sistem Fizyolojisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Temel EKG bilgisi edinmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Solunum mekaniği ayırt etmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Temel EKG bilgisi edinmek | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Solunum mekaniği ayırt etmek | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | 3 | - | - | - | - | - |