EN
  • Anasayfa
  • DIY105 Fizyoloji (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
DIY105 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji DIY105 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
DİYALİZ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Adem KAYA (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Öğr. Gör. Adem KAYA
Amaç

Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır .

Ders İçeriği

Fizyolojide temel kavram ve terimleri; Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları ve Fonksiyonları

Ders Kaynakları Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016
Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015
Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen
GUYTON&HALL TIBBİ FİZYOLOJİ
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016
Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fizyolojide temel kavram ve fizyolojiye giriş. Ders Gösterim
2 Hücre ve Doku Fizyolojisi Ders Gösterim
8 Kan Fizyolojisi Ders Gösterim
4 Kas Fizyolojisi
5 Solunum Sistemi Fizyolojisi ve Solunum Mekaniği
6 Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi Ders Gösterim
7 Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi Ders Gösterim
8 Ara Sınav
9 Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi Ders Gösterim
12 Endokrin Sistem Fizyolojisi
11 Sindirim sistemi Fizyolojisi
12 Duyu Fizyolojisi Ders Gösterim
13 Üriner Sistem Fizyolojisi
14 Genital Sistem Fizyolojisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Temel EKG bilgisi edinmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Solunum mekaniği ayırt etmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek 3 - 3 - - 4 - - 3 - - - - -
Temel EKG bilgisi edinmek 3 - 3 - - 4 - - 3 - - - - -
Solunum mekaniği ayırt etmek 3 - 3 - - 4 - - 3 - - - - -
İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek 3 - 3 - - 4 - - 3 - - - - -
Ortalama Değer 3 - 3 - - 4 - - 3 - - - - -