PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayar Programlama III
İST323
7
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Örgün Öğretim)
Amaç
Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.
Ders İçeriği
Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek
Ders Veren
Ali Osman SELVİ
Hafta
Konu
1
Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
2
Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı
3
Nesne ve Sınıf kavramı
4
Nesne ve Sınıf kavramı 2
5
Fonksiyonlar
6
Fonksiyonların aşırı yüklenmesi
7
Setter Getter Metotları
8
Ara Sınav
8
Setter Getter Metotları Uygulamalar
9
Setter Getter Metotları Uygulamalar
10
Yapılandırıcılar
11
Yapılandırıcılar uygulamaları
12
Swing arayüzü
14
Swing arayüzü
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/353435