PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kültürler Arası Yönetim
İSL480
8
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Küresel bir yönetici, sürekli değişen bir dünyada oluşan bölgesel gelişimleri takip eder ve farklı kültürlerden gelen insanlarla çalışma yetisine sahiptir. Farklı kültür değerlerine saygılıdır ve farklı kültürlerden gelen insanlarla çalışırken gereken incelikle davranır. Farklı kültürlerin çevrelerini ve insanları nasıl algıladıklarını anlar.
Ders İçeriği
Çokuluslu Firmalarda kültürlerarası yönetim, uluslararası iş ortamının kültürel yönleri üzerinde durur. Ekonomik küreselleşme, çok uluslu işletmeler ve kurumsal işbirlikleri, kültürü başa çıkılması gereken bir unsur haline getirmiştir. Kültür, sosyalleşme, evrensellikler, sosyopsikolojik kuramlar, kültür standartları, kültür boyutları ve kültürlerarası yeterlilikler olarak addedilebilen bilimsel kavramlar, kültürlerarası süreçleri anlamaya yardımcı olur.
Hafta
Konu
1
Çokuluslu Firmalarda Rekabet Üstünlüğünün Kazanılmasında Kültürel Farklılıkların Yönetiminin Rolü ve Önemi
2
Çokuluslu Firmalar Çerçevesinde Kültür ve Farklılık Kavramları
3
Kültürel Farklılaşma Boyutları
4
Kültürlerarası Müzakere Yönetimi
5
Kültürlerarası Çatışma Yönetimi
6
Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri
7
Kültürlerarası Yönetimde Motivasyon ve Ödüllendirme
8
Ara sınav
9
Çokuluslu Firmalarda Farklı Kültürlerde Liderlik
10
Örgütsel Değişim ve Farklı Kültürlerde Değişim Algısı
11
Kültürlerarası Yönetimde Zaman Yönetimi
12
Kültürlerarası Yönetimde Etik Değerler ve İnançlar
13
Kültürlerarası Yönetimin İşletme Fonksiyonları Üzerindeki Etkileri
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kültür çatışmaları ile başa çıkabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası müşteriler ve ortaklar ile ilişki kurabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyanın farklı yerlerinde müşteriler ile başa çıkabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası liderlik ve çok kültürlü ekipler kurabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363756